• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Muggles-huvudet på spiken tänkte inte ens det

• snaily

Cicci, tack! Hoppas bebben håller sig där inne ett liiiitet tag till iaf.

3-rätters dessertmeny.... mums!

• fru AM

Frejis: skönt att du verkar träffa vettiga människor nu angående nupp/cub, ultraljud, fvp och allt det där. Skönt också att du är så cool. Önskar att jag varit mer som du!

Imorgon är det inskrivning för snitt - pågår hela dagen från 8.30 - 15. Filmvisning, information, träff med gynekologer, narkosläkare ... rubbet.

Jag tror dock läkaren igår lyckades pilla bort min slempropp för det har geggat rejält sedan dess. Har ingen aning om vad det innebär dock - har precis mailat min BM och frågat. Får se om hon svarar....

Cicci: Shit vilka otåliga små barn du genererar! Vi kanske ses på Danderyd nästa vecka då - men jag hoppas din lill* håler sig inne ett tag till!

Ska försöka läsa ikapp lite mer ... HAr umgåtts med svärisarna hela dagen hitills och ska snart hämta Livia.

• Frejis

På tal om släktforskning ocg Muhammed så måste förfäder till min far varit rätt så högt uppsatta typer i den muslimska världen eftersom mitt flicknamn syftar till Muhammens svärson som var gift med hans dotter och som var hans högra hand. Fick för många år sedan ett mycket respektfullt bemötande av några troende muslimer när jag sade mitt flicknamn och det visade sig bero på det. Det kändes liiiite lustigt

• snaily

Superkul med galleriet, tack Telis! Folk ser verkligen inte alls ut som man tänkt sig! Min bild var skrattretande lik Kängus

• fru AM
    Frejis skrev 2009-04-22 14:47:36 följande:
    På tal om släktforskning ocg Muhammed så måste förfäder till min far varit rätt så högt uppsatta typer i den muslimska världen eftersom mitt flicknamn syftar till Muhammens svärson som var gift med hans dotter och som var hans högra hand. Fick för många år sedan ett mycket respektfullt bemötande av några troende muslimer när jag sade mitt flicknamn och det visade sig bero på det. Det kändes liiiite lustigt
    Nu tänkte jag att det var "Frejis" de reagerade så positivt på men det namnet var det ju inte Coolt!
  • Frejis

A M - inskrivning inför snitt liknar verkligen en hel arbetsdag, jag är... imponerad.

Hm, vet inte om jag är så cool. Jag har ju behövt bråka mig fram till de här vettiga människor eftersom de tycks sitta gömda någonstans längst in i vårdsystemet. Känner mig ganska så slut efter alla samtal.

• Page

Frejis, skönt att du har orkat rota fram dem! Det är som sagt inte så lätt...

J fick fel medicin i veckan (inget livsavgörande dock), som tur är brukar han alltid kontrollera vad han får.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare