• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Telis - DN På Stans krogrecenssion idag.

• _koko_

cicci - Hoppas det bara är fixeringen du känner då, och inte något mer. "Tyvärr" har vi ju presentkort på gondolen, så förr eller senare måste vi dit hur som helst. Jag fick faktiskt ett bord till slut, men väldigt tidigt, så vi har inte bestämt hur vi ska göra med det.

*Måste in och kika på snaily*

• Telis

Liten, ska kolla in den sen, just nu verkar servern ligga nere. Men det låter ju alldeles fruktansvärt fantastiskt.

• _koko_

Vinkar till snaily - Du ser inte heller ut som jag trodde, snygging!

Fö har även vi sjukstuga hemma igen (39.3 och mycket gnäll, stackarn ), plus att jag sitter mellan två kollegor som hostar och snorar... Känns lovande.

• Lapinette

Åhhh ... blir sugen på kanin (springer i åttor)!!!

• muggles

Frejis: du har haft otur tror jag. Jag träffade aldrig några sådana konstiga typer under min mammaledighet.

Liten: det är bara bra för barn med lite skitiga hörn. Du har väl hört teorin om alltför rena hem och allergi?

Jag är rätt trött på hushållsarbete after mina dagar hemma. Herregud vad man får torka hela tiden. Torka matstolen, torka bordet, torka diskbänken, torka under matstolen. Och sedan börjar man om. Pust.

Moa ville planka in på ett dagis idag (alltså jag har vabbat halvdag om ngn undrar). Vi gick till en lekplats och där ligger det ett dagis (Vänner, vi brukar kalla det Bvc-lekplatsen så vet du ). Barnen var ute och kikade fram bakom grinden. Moa stolpade ju dit och sa "gunga, kom!" till barnen. Hon förstod inte alls varför de inte kunde gå med och gunga el varför hon inte kunde gå in till dem och ha kul. De såg onekligen ut att ha kul därinne. Vi var ju själva på lekplatsen så jag förstår att hon hellre ville gå dit in än "leka" med mig. Näe, det här med att gå hemma med barn tills de är 2 år - det förstår jag inte alls!

• muggles

koko: ska du byta uppdrag el varför har du bara 5 dgr kvar?

• Liten med Mindre

Muggles - skoj att hon vill leka med de andra barnen.

Nej - överdrivet rent är det inte hemma. Men det blir till slut påfrestande med alla röda dammråttor (luddande röd IKEA-matta) och grus under fötterna. HATAR grus under fötterna, och eftersom vi passerar ytterdörren på väg till badrummet har vi grus överallt sen. Vagnen drar ju inte in måttligt med grus o skit heller.

• _koko_

muggles - Mitt uppdrag tar slut sen (fast det ser ut som att de inte klarar sig helt utan mig sen ). Har inget nytt inbokat så tänkte läsa in mig på lite nya tekniker inom mitt område och kanske hjälpa min gamla kund lite då och då. Utöver det: sola, äta långa luncher med de som vill och klappa den växande magen.

Page - Borren skulle testas för mjölkallergi (och gluten?), det var det jag frågade FruLlan om.

Lappis - Är inte det lite kannibalism? Eller kaninbalism kanske...

• Telis

Liten, har ni också en PS Stockholm? Herrejösses, vad den luddar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare