• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Snaily - veterinär! Låter hur härligt som helst. Trivs du?

Frullan - det är aldrig försent att skola om sig. Läste faktiskt en artikel igår kväll om en tjej som helt sadlade om från ett stressigt jobb som pressekreterare till att arbeta med blommor på Ulriksdals trädgård. Själv önskar jag att jag riktigt kände för något. Skulle vilja byta bana helt men har ingen aning om till vad?

Här har ni en till som inte frågat och förstått att en löneförhöjning inte är att tala om i år. Känner att jag får vara glad att jag har ett jobb så länge som det varar. Jobbar ju på ett litet ställe och vår bransch är verkligen konjunkturkänslig. Är ändå nöjd och glad över den lön jag har ... tills jag satt med deklarationen igår och såg min makes.

• Lapinette

Jag instämmer med dig Telis. Harriet är också en spinkig, arg och bitter kärring för mig.

• MSW

Godmorgon!

Cicci och Kängu: Lycka till idag!

Har inte sweetan börjat nya jobbet nu?

Idag hoppas jag på fint väder, (och det verkar inte helt fel..) Så att vi kan vara ute i trädgården, och plantera lite nya växter ist för de jag glömde ute en natt förra veckan och förfrös.. VILL INTE HA MER FROST NU!!

• _koko_

Gillar inte heller harriet, får samma associationer som telis... Men samtidigt vet jag flera barn som fått namn jag inte gillat från början, och efter ett tag har man vant sig och kan inte tänka sig något annat namn på honom/henne...

Gösta gillade jag också (värst vad jag härmar telis just nu...)!

Sixten, Helge, Knut, Börje?

• snaily

Telis, tack! Torsten är lite kul, en kompis katt hette så.
    Ja, funderar faktiskt på Gösta.

Lappis - ja, jag trivs bra! För det mesta... inte när man måste lämna varma sängen kl 02 på natten och ge sig ut i -20-gradig kyla...

• MSW

Håller också åtminstone delvis med Telis och Lappis om Harriet! Vet en tant (en snäll och trevlig sådan, förvisso) som heter det och skulle inte få för mig att döpa en ev dotter till det!

• MSW

Vet ett flygplan som "heter" Bertil-Helge.. Vore kanske något..??

• MSW

Vet också ett hundpar som heter Sigge och Doris.. GUlliga namn tycker jag..

• Telis

Åh vad skönt att jag inte är ensam om att inte gilla Harriet.

koko, härma på bara!

Sixten hette min morfar så det skulle jag inte kunna använda till en hund. Men det är fint!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare