• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Page - jag höll dock inga predikningar men jag sålde jag "konst".

• Piggelin1

...och jag ville bli arkitekt eller konditor

Muggles, det är bara i år som det är så, förutsatt att det vänder så småningom förstås. Man har ju ingen aning om i vilket läge vi är om ett år, kan vara precis hur som helst Fast just nu så bryr jag mig faktist inte, det är rätt skönt att skippa att tänka på det & få lite arbetsro efter den apjobbiga hösten vi hade med all ovissheten.

Tinga - TACK för ditt mail! Svar kommer!

Lappis - klart att vi ska ses i augusti! Vi ska på bröllop på lördagen där plus att en kompis i Sthlm kommer ner av samma anledning som ni, men det är klart att vi ska se till att ses! Har redan satt ett kryss i min kalender den helgen

• Lapinette

Page - jag sålde nog mest till mormor, mamma och pappa.

• Fru FruLLan

Ahhhhh har precis klarat av ett godkännande möte. Härligt med påskrivna planer och rapporter!

Jag ville faktiskt inte bli vetrinär som barn till skillnad mot exvis syrran. De planerna kom i vuxen ålder så jag fuderade lite mer "ordentligt" på det hela. Men som sagt är ju tokblödig när det kommer till djur.

Som barn skulle jag nog bli lärare...
    Fui-i-hela-helvetet vilken tur att jag inte blev DET! all heder åt folk som orkar jobba i skola, jag skulle INTE klara det.

lappis: håller helt emd dig om att det aldrig är för sent att skola om sig. Funderar fortfarande på att göra det till och från. Trivs ijuför sig bra med mitt jobb... men skulle kanske vilja annat...
    Nu lutar planerna mer åt läkare. KOm ju in på KI en gång men "orkade" inte sluta teknis och börja där...
    men kanske en dag...

Ähhh vi får se.

Först ska jag bli ÄNNU tjockare, sen smalna av och sen ska jag dricka sprit
    Jääävlar vad jag vill ha vin. Ni kan innnnnte ana!

känns som den viktigaste framtidsplanen just nu.

Toapapper...hallå missade jag nåt eller? hur uppkom en gissningstävling.-
    Måste ha ett sporadiskt synfel som gör att jag missar saker...

Just nu ligger cicci och skrevar som bäst
    Hoppas det går bra

• Mrs  B

God middag alla!!!!!

Max är feberfri idag, dock lite gnällig, men HURRA ändå och imorgon blir det dagis för honom.

Malte hade strax över 37 grader idag men ringde ändå vårdcentralen och har fått en tid 13 för att kolla upp honom.
    Igår var han ju väldigt pigg på förmiddagen och över lunch men blev sen dålig igen.
    Förhoppningsvis tar mormor honom imorgon så jag kan jobba (maken ska påbörja en svensexa imorgon).

Kängu och Ore
    Lycka till idag!!!!!!

Angående Götet med Varvet
    Max åker till farmor den helgen så jag har med mig Malte.
    Kommer upp på förmiddagen på lördagen och åker hem söndag eftermiddag.

Kul namndiskussion!!!!
    Gösta är för mig en katt och Harriet en gammal tant.

Mitt drömjobb har i stort sätt alltid varit att bli lärare, undantag på högstadiet då jag ville bli fotograf.

ÄLSKAR för övrigt japanska körsbärsträd!!!!!
    Och varje år skickar en barndomskamrat, som numera bor i Japan, bilder på träden när de slår ut.

• snaily

Tack för alla käcka namnförslag Nu har vi lite att fundera över.

När jag var liten ville jag bli veterinär. När jag blev lite större ville jag fortfarande bli veterinär. Vet inte varför det blev en sån fix idé, vi hade inga djur hemma när jag var liten, kanske just därför. Morfar hade dock bondgård med alla möjliga djur så där hängde jag en del under uppväxten.

• Lapinette

Ahhh... just det ville även bli bonde som liten. Gillade doften av koskit!

• Lapinette

Ville ABSOLUT inte sitta på kontor med en massa papper som mamma ... och vad gör jag??!!

• Fru FruLLan

Gillade doften av koskit
    ha ha ha
    DET var ett skäl att bli bonde jag inte hört förut

Jickelarns vad tiden går fort.
    Faan Tinga, jag hade glömt att du hade havandeskapsförgiftning.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare