• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Nä får nog röra på mig lite och fortsätta med renoveringen så ryggen får vila

Trevlig helg på er alla!!!!

• fru AM

Hej - har precis läst ikapp ert eftermiddagssnack efter mitt målande ...

Undrar när VI kommer ha 7-årskris. Vi vet nämligen inte hur länge vi varit ihop ... Blev kära 2002 gjorde slut och återförenades massor av gånger (eftersom vi inte var lediga) och flyttade ihop 2005. Är det 2005 som räknas då?
    Svar till "7-årsbryderi"

• nennesjuttioåtta

EA
    Ont i bröstvårtorna...? ja jag säger inget förrän på söndag. *tralallalala*

AM
    Hmmm tricky!

• Liten med Mindre

Trevlig helg!

Håller tummar o tår för att folk blir friska, får trevliga semestrar, hittar fina tapeter, sexar på ordentligt och att EA plussar på söndag.

• fru AM

Till saken hör att jag brukar göra slut efter 7 år ... Det har hänt i två tidigare förhålanden ... Så 7-årskrisen är en realitet för mig.

Nåväl - det finna viktigare saker att fundera på: EA:s symptom t ex, olika tapetval, att Telis inte blir sjuk, vad jag ska ha på mig på kvällens cocktailparty, hur tuff Livia kommer vara mot barnvakten osv ...
    Trevlig helg alla!

• nennesjuttioåtta

men hörni, en fråga. Maken vill att vi målar våra stolar i helgen (Leksandsstolar) och vi vill båda ha dem gråvita. Jag förespråkar någon sorts linoljefärg (äggoljetempera) men har ingen aning om varför men han tycker vi kan ta vanlig vattenbaserad. Vad tror ni???

• Lapinette

Passar över nennes fråga till Vickan. Själv har jag bara målat möbler i vattenbaserat.

• nennesjuttioåtta

cocktailparty! Åh shit det har jag ALDRIG varit på. Äger inte ens en sån där "lilla svarta" Fy fan vilket jävla oglamoröst liv jag lever.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-06 16:01:16 följande:
    cocktailparty! Åh shit det har jag ALDRIG varit på. Äger inte ens en sån där "lilla svarta" Fy fan vilket jävla oglamoröst liv jag lever.
    Och i min "stora svarta" ser jag nu ut ett svart mumintroll.

Nenne: lovar att bjuda dig på cocktailparty någon gång! Tråden är mitt vittne
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare