• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-06 14:47:27 följande:
    Jag är ganska så vig !
    Kan jag tänka mig! Och med de där långa bakbenen så...
  • Lapinette

nenne - har ni gett upp au naturel??? Jag ska nog mjukstarta lite den här månaden. Vet ju inte ens om ifall jag är ogravid än men åtminstone oblodig sen i måndags .

• Frejis

Lappis - näst intill oskuld Ska vi bilda en grupp? Mitt intresse för sådana aktiviteter är tom under noll så att jag passar nog rätt bra in...

Mrs_B - håller tummarna och hoppas att du får båda jobben så att du kan välja och vraka!

Koko - grattis till ett lyckat CUB-resultat.

Japp, jag har svårt att ta till mig det hela, men det kommer förr eller senare. Är nog överhuvudtaget ingen gulleblivandemammatyp, misstänker jag *kliar mig i pannan* Fast min egen mor var likadan och jag överlevde så vi kan säga att det här är ärftligt.

Telis - trevlig resa! *liite avundsjuk är jag trots allt*

• Frejis

Nenne - Nu väntar glassburk, hm... jag läste nog lite perverst fel och tänkte, shit har de övergått till modell större

• Frejis

Min ivf- och Freud skadade hjärna tur att jag inte är ensam om det här i tråden.

Dags för tvättstugan. "Inspirerande"!

• Lapinette

Jag gjorde ÄP i början av december, sen var svärmor här på besök och jag tog kletigt Crinone dvs noll i sexlust, sen kom mensen och så kom den igen (fast det var ju inte mens utan något annat) och så kom den igen ... och så har det hållt på ända tills för en vecka sedan. Tror vi har sexat till det 2 max 3 gånger sen i slutet av november!!!!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    nej, inte helt men det har varit glest sen inseminationen. Men det är väl dags att hoppa på den metoden igen nu i helgen (fast det är ganska skönt att bara ha sex när man är sugen och inte för att det är rätt tid i månaden).

• _koko_

Frejis - Jag känner igen mig i det du skriver. Eftersom jag blev så sjuk med conny vågade jag inte ta till mig graviditeten, kunde inte på riktigt känna att det skulle bli ett barn av det hela. Alla runtomkring mig (kändes det som) boade, mös och pratade med magen...
    Hoppas det ska bli annorlunda den här gången, tror det blir det också, det känns annorlunda redan nu. Fast någon "gulleblivandemammatyp" är nog inte jag heller. Kram!

• nennesjuttioåtta
    Frejis skrev 2009-03-06 14:55:02 följande:
    Nenne - Nu väntar glassburk, hm... jag läste nog lite perverst fel och tänkte, shit har de övergått till modell större
    En GLASSBURK! Snacka om prestationsångest om man får en bigpack att tömma i.

Lapinette
    Ja, det var ju lite magert men förståeligt. Men vad spännande att utforska varandra igen!!!

Usch fy fan, kommer ihåg perioden vi hade för några år sen när han inte ville ha sex med mig alls. Det var inte roligt. Nog för att han inte mådde så bra då men det var katastrof för självförtroendet.
  • nennesjuttioåtta

fast det hade ju en helt annan anledning.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare