• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Nej - nu ska mumintrollets kusin från afrika ta och sminka sig lite och lägga fram Livia-manualen till barnvakten.

Tjingeling brudar!
    Och till Lappis tjejmage: NU UPPFÖR DU DIG!

• nennesjuttioåtta

Telis
    nej det är sant. Men samtidigt är jag slav under "gör-det-själv". Jävla Martin Timell!

• Telemarkgrrl

Ingen whisky än, jag är kvar på jobbet. Men jag har försökt med lite chokladtårta, vem vet det kanske funkar lika bra.

• _koko_

Och jag har precis beställt en liten svart gravidklänning, så jag står redo för cocktailparty om en vecka eller så!

(åkte från kunden till vårt kontor, och måste förtydliga att jag såklart inte fakturerar några timmar som jag inte arbetar åt kunden!)

Men visst ser lönen annorlunda ut när man är konsult, nåt ska man väl ha för sitt slit.

• Telemarkgrrl

Nu ska jag åka hem och lägga mig i soffan men jag tittar nog in igen innan vi åker. Mysig fredagskväll på er så länge!

• Lapinette

Sprutlackera så slipper man irritera sig på ränderna som oundvikligt syns efter penseldragen. Vi (maken) målade vår stereobänk svart ... man ser ränderna i dagsljuset (förbenat att man bor högst upp och har stora fönster). Jag ska sysselsätta mig med att måla en byrå vit i hallen. Kommer säkerligen svära högt och skvätta färg omkring mig.

• Lapinette

Vad botar magont? *kikar in barskåpets alla flaskor*

• _koko_

Lappis - Sambon målade mitt piano med pianoblank svart lackfärg, och där ser man faktiskt inga ränder, så det beror nog lite på vilken färg man använder också!

*Skickar några fler besvärjelser till Lappis krånglande mage*

• nennesjuttioåtta

Hmmm... Fast det känns inte rätt att sprutlackera gamla Leksandsstolar. Nåja, jag hade ju ändå tänkt avvakta till våren så att vi kan måla ute. Då hinner man tänka också!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare