• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Men får se om jag kan övertyga maken också om den briljanta idén...

Polaren Roger kan säkert hjälpa!

• _koko_

Det värsta med att måla gamla stolar med spjälor är ju förarbetet! Har 4 eller 6 stolar som får bo i förrådet eftersom jag inte orkar skrapa/luta dem...

• nennesjuttioåtta

Ja, en del färger är ju mer eller mindre flytbenägna och jämnar till sig sen. Vickan!!!!! Hellåååååå!

Hej igen kokisen!

• _koko_

Pianolack kanske man säger? Äh, högblank svart lackfärg var det iaf.

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-03-06 16:26:44 följande:
    Det värsta med att måla gamla stolar med spjälor är ju förarbetet! Har 4 eller 6 stolar som får bo i förrådet eftersom jag inte orkar skrapa/luta dem...
    jag har ju sån tur att de är träfärgade redan, men de är inte tillräckligt fina i träet för att få vara så.
  • Lapinette

Vad använde vi? Halvblank täckfärg, enligt ordination från affären.

• Fru E

Sällar mig till skaran som svär just nu att ta ner tapetskarvarna kommer att bli ett digert arbete och just nu mår mår jag lite skumt........trött i musklerna och lite yr och matt hoppas bara inte det är någon magsjuka eller så. Ska ta ner några skarvar till och sen lägga mig i badet, insåg även att jag inte har något test hemma men hinner inte till apoteket innan de stänger så får köpa imorgon när vi ändå ska ut och köra till köpcenter.

Vi sprutmålade våra luckor och det var inte så farligt dyrt alls

Lappis-vila ordentligt ikväll!

• nennesjuttioåtta

EA
    Kolla din morgontemp imorgon! Har du lila blygdläppar?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare