• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Neeeej EA Fy vad tråkigt, och konstigt!! Tycker också du ska boka en tid hos gyn!!

• Grodan12

Instämmer med övriga, det lät ju så positivt! Verkar ju helskumt. Jättetråkigt, förstår att du är besviken

• BrudSommar2006

Suck, Iris är ingen frisksportare. När man är ute och det snöar så blir det tydligen kladdigt i ansiktet och då kan man inte vara ute...

EA, vad trist med urspårad cykel.

• Lapinette

Inne och kikar och vad ser jag ett minus?!!! Men EA vad har tanten tagit vägen?? Stor kram!

Själv hade jag som sagt var lite ont i tjejmagen igen i fredags kväll och igår såg jag lite, lite blod. Så det hela är nog inte helt överstökat än. Men, men så bra som jag har mått denna vecka har jag inte mått på flera månader.

Ja förutom att jag idag är snuvig och har halsbränna ... samt lite huvudvärk (som är självförvållat). Det blev en hel del vin, amaretto och lite halvlagom sent då vi hade vänner över på middag. Såg/hörde även lite på Cars och Nemo då deras 3-årige snart 4-årige son ömson tittade på filmerna ömsom lekte kurragömma (under bordet) med oss.

• viktualia

Ego - är illa bakis.. fniss fniss... lagom röjig fest i grannstaden och hemma var vi vid 3. Maken är inte lika van att åka buss långt när han är onykter... han mådde rätt ruttet.. fast först när vi hade gått av bussen... Hm... själv är jag så van bussåkare att det inte spelade nån större roll...

EA - beklagar minus men vad rörigt att tanten inte kommit... hm... nu har hon nämligen slutat härja hos mig...

Gynbesöket är på torsdag em. Inget jag ser framemot. Men viktigt att få gjort!

• tågjäntan

Jag läste någonstans på familjeliv att det var en som bara fick minus samtidigt som mensen inte kom. När hon gick till bm/gyn var hon en bit in i graviditeten.
    Där har (hade?) de en tråd man får skriva hur många dagar över bim innan det visar negativt. Eller positivt.

• tågjäntan

Förresten, ni som fått barn, hur tänkte ni inför klädsel på bb. Vi har fått och fått låna en hel del kläder som man kan ha den första tiden. Det är ju praktiskt eftersom de växer så fort. Min fundering är att den allra första omgången kläder de har på sig på bb, som kanske blir de första bidlerna man mejlar, vore det roligt att ha köpt något eget. Men då uppstår problemet att man inte vet om bebisen är 2,5 eller 4,5 kg liten/stor.
    *tänka tänka*

• MSW

Tågjäntan: Vi hade inte mycket kläder i stl 50 (men det vi hade med till BB var, och det hade vi köpt själva...)Sen lånade han en del kläder från neo.. Annars vi hade vi mest i stl 56 och någr ai 50/56..
    TYcker inte man ska köpa mindre än 50.. Blir det en liten, liten bebis är det juh inte hela världen att de är lite stora.. Tråkigare att de inte kan använda de då...

Nu ska jag kolla på desperata hemmafruar!

• Mrs  B

Hälp!!!!!!!

Behöver hjälp av någon som kan svensk grammatik, Page kanske?????

Var är du?????

• viktualia

MrsB - testa att slänga ut frågan.. kanske kan jag bidra..

Page har gömt sig i sin lilla håla men mår hyfsat och hennes man har börjat jobba igen... jag försöker övertyga henne om att återvända till oss men det går sådär...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare