• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Ea: Låter bra att hålla sig upptagen!

MrsB: Undrar också hur det gick med tentan?! Spännande med jobb beskeden idag dock! *håller tummarna*

Känns som helgen bara försvunnit utan att man har hunnit bara vara hemma och mysa, vilket jag känner att jag skulle behöva.. Men nästa helg ska vi till gekås förutom "det vanliga".. Helgen där efter är det nog lugnt, som jag vet nu, men helgen därpå drar vi till sthlm torsdag-söndag!
    jaja, blir nog bra det med!

A börjar bli mammig verkar det som... Åtminstone när han börjar bli trött, ännu så länge tycker jag det är mest mysigt att han har sån bra koll på vem som är hans mamma.. Blir det värre och långdraget är jag säker på att jag kommer ändra åsikt helt och hållet!!

hmm... Ngt mer..?

Koko: Jag kände mig super ogravid i mellanåt ganska långt in i graviditeten! I vecka 12 fick jag för mig att det bara var helt fel och att kroppen bara lurades (m utebliven mens och så) så maken blev sur på mig nästan!
    Med detta vill jag få fram att det säkert inte är någon fara, även om det inte är ngn rolig kännsla!

• FruCicci

Koko, jag kan inte påstå att jag känner mig särskillt gravid heller. Från vecka 12, när illamåendet helt var borta fram till nu känner jag INGENTING, det ända är väl i så fall att barnet sprattlar och sparkar då o då o att jag har en rejäl bula, men annars är känner jag mig helt ogravid! Jätte konstigt....
    Kommer antagligen med veckorna nu få lite mer ont i ryggen etc, så graviditeten gör sig påmind!

Jag drack tom champange i helgen, 1,5 glas och det var sååååååååå gott, skulle jag inte ens ha gillat om jag kännt mig gravid

Ag storlekarna, Victor var 47 cm o 3 kg, och jag hade som sagt 50 på honom, precis som kokosen säger, hade jag det många veckor, säkert till han var 8 veckor. Särskillt byxor hade han länge i stl 50. Stl 62 hade vi inte alls, men 68 hade han i all evighet. Men det beror nog på vilket märke det är och således var det är köpt.

Mugglan, fasen med att du blev risig, jag hoppades så att du inte skulle bli det.
    Knäpp chef, verkligen helt sjukt. Förstår att du blev irriterad, jag hade blivit tokförbannad!

EA, lycka till med telefonsamtal idag, hoppas du får komma in och göra ett vul eller så!

Nu måste jag kolla upp Dubai, det är bar jag och Victor som ska åka, såååå skönt i så fall!

Kängu; jag har bott i Dubai i många år, så ja - jag känner folk där. Annars hade jag inte åkt nu när Dollarn är så hög. Men hittade en resa för 3500 spänn för oss 2 och så bor jag ju gratis, så tänkte det blir bra....

• muggles

Cicci: vad skönt med Dubai - lite värme och sol. Nu när skidsäsongen nästan är över längtar jag efter vår!

• Ore

EA: Får du inte tag på gyn på telefon så röstar jag för att då åker dit och bankar på dörren tills du blir undersökt! Eller vänta, kommer de skicka dig till närmaste psyk-klinik då istället? Det kanske det inte är värt...

Cicci: Dubai låter riktigt trevligt!

Muggles: Härligt med skidåkning, kul att du fick in känslan och att du fick bra effekt av alla tunga spinningpass! Synd med influensa dock. Krya på dig!!!

MrsB: Hoppas att det ordnar sig med tentan. Håller tummarna för att du ska få erbjudande om det andra jobbet också, så du kan välja och vraka!

Ego: Har skaffat mig ganska rejäl träningsvärk i helgen, tre pass på en dag och sedan husbygge dagen därpå. Har så ont i magen att jag inte kan känna ev. smärtor i samband med tant-intåg. BIM idag...

• MSW

Ja visst, Ore! Bim idag!! Ingen tant ännu då iaf...? Du har kanske skrämt bort henne med all träning.. *håller tummarna*

• kängu

Koko, det är jobbigt när man känner så. Jag har såna dagar nu också då lilleman inte sparkar så mycket t.ex., då glömmer jag nästan bort att jag är gravid. För mig (eftersom jag inte mådde illa och så) så hade jag den där känslan typ de första 15 veckorna... kändes som att jag lurade folk att jag var gravid.

Cicci, det låter härligt med Dubai och blir ju billigt för er två när ni har folk att bo hos! Mysigt att komma iväg själv med Victor också!

Muggles, låter som du haft härlig helg i fjällen trots knäpp chef & kollega.

• Mrs  B

Hej hej

Här har vi en sjukstuga , så jag skickade iväg min pappa till Bilprovning, för besiktning av min bil.
    Men det gjorde han så gärna....

Jag har ont i halsen och känner att förkylningen är snart här helt och hållet.
    Max hostar och Malte är snorig.
    Typiskt nu om vi ska börja skola in Malte imorgon, men men det får gå ändå. Så länge han inte har feber.

Satt med tentan till nästan 23 igår och ska snart sitta en stund till nu när Malte sover. Har nog lyckats knäcka koden för uppgift 2 iaf och ringde en kompis (som är svensklärare) som ska hjälpa mig att kolla över resten på onsdag.
    Så kanske kanske att man kan klara sig.....

Väntar även på besked om intervju 2.....Spännande värre!!!!!

Har iaf ringt chefen på dagis och meddelat vad som komma skall och hon blev så där lagom road.
    Jag vet att de ha många barn på avdelningen, men det är väl iaf inte mitt problem och tycker faktiskt inte att jag ska behöva höra deras suckar och pust över att Malte ska skolas in.
    Men här nere är inställningen lite att barn ska vara hemma tills de är 1 1/2 år och inskolning ska ske i augusti.

• Mrs  B

EA
    Ring ring ring
    Måste ju kolla upp vad som händer....

Cicci
    Åh, vad skönt med lite värme....

Muggles
    Vad skönt att spinningen gav resultat och att du fick åka mycket , men trist med förkylningen.
    Har också något på g här....

• kängu

MSW- Nejdå jag smiter från pluggandet som vanligt

MrsB- Spännande med besked från intervjun!! Tråkig inställning de har på dagiset, du har ju rätt till dagisplats... Man kan ju verkligen tycka att de kunde vara lite flexibla & att det borde vara skönt att inte behöva skola in alla ungar samtidigt i augusti...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare