• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

MSW
    Ska logga ut och ta tag i tentan.....men tittar in senare.

• kängu

Jag sitter och funderar på hur jag och maken ska pussla med föräldraledighet, samt har lite ångest över att jag inte ska få jobb när det blir dags... Jag vet, lite tidigt att tänka på det, men ekonomiskt sett så vore det bra om jag började jobba rel. tidigt. Eftersom jag pluggat får jag ut minimini från FK, tror det blir ca 4000 kr i månaden... *jippie* Nog för att vi klarar oss ändå men det blir ju inte superfett.

• nennesjuttioåtta

Hej hej!

Jag är helt chockad, trodde att du skulle plussa igår, EA! Hoppas att de svarar på gyn så att de kan kolla vad som hänt! Fast jag har ju haft 2 cykler om 40 dagar som jag iofs inte kollat varför de blev så men då kom ju ändå mensen till slut.

Mrs B
    Lycka till med både tenta och jobbesked! Oproffsigt av chefen för Maltes dagis!

Cicci
    Gött med Dubai! Jag längtar efter våren!

Muggles
    Ooooh låter som lårmjölksyreträningen gav resultat!

Lapinette
    Hur är magen idag?!?

Ego
    Fasen vilken produktiv helg vi haft! Fixat fönsterbräda i MDF med snygg fräsning och ändrat om telefonkopplingen (ok, jag erkänner att här var endast maken inblandad), hälsat på 2 olika vänner och haft besök av ett tredje par, skurat och skrubbat stolarna (uäck!) så nu insåg vi att de inte behöver målas, gjort ny stoppning och överdrag i fejk-fårskinn till dem och möblerat om i vardagsrummet IGEN så nu känns det som flera pusselbitar fallit på plats, samt sexat i garderoben, sängen och köket (bara hall, loftet och tvättstugan kvar att inviga, hahahahhah!). Idag: AKUPUNKTUR!Alltså min kropp är ju totalt ur fas. Igår hade jag 37,2 i temp och imorse på dag 18: 36,5. Lägsta på 3 månader. Jag fattar verkligen ingenting.

• kängu

Sexat i garderoben Nenne? Det låter intressant

• FruCicci

Tycker ni att jag är helt knäpp som åker iväg höggravid med en 20 månader gammal son till Dubai, min man är vansinnig! Eller orolig kanske jag ska benämna det!
    Försäkrad är jag iaf sa IF.

• Ore

Hoppas att Nenne har en stor garderob! Modell "walk in closet"/klädkammare. Annars låter det litet obekvämt...

Härligt att få så mycket gjort på helgen Nenne!!!

• Ore
    FruCicci skrev 2009-03-09 11:06:19 följande:
    Tycker ni att jag är helt knäpp som åker iväg höggravid med en 20 månader gammal son till Dubai, min man är vansinnig! Eller orolig kanske jag ska benämna det!Försäkrad är jag iaf sa IF.
    Känner inte till Dubai just, men eftersom det är en stad som du känner till väl, så ser jag inte riktigt problemet med att åka dit? Såvida du inte blir stressad av det, för DET är ju inte bra för bebisen i magen. Men enligt min erfarenhet (syskonbarn) så kan man bli lika stressad av att ha med en 20-månaders till ICA.

Är det någon särskild risk med att åka till Dubai?
  • FruCicci

Ore, nä det är bara det att det är dyrt om det händer ngt, men jag är försäkrad. Sen är trafiken och allt inte det säkraste, jag kommer inte ha tillgång till bilbarnstol, så jag måste åka taxi med honom i knät. men det gör man ju överallt, det är ju bara sverige som har den förmånen....
    Det är ju bättre att jag åker dit jag känner till det än till ett nytt land....
    Vi får se... nu blev jag velig när jag har fått besserwisser förmaningar av maken!

• nennesjuttioåtta

ja, walk-in closet kanske jag skulle skrivit istället. Nog för att vi är rätt viga, men...

Cicci
    Känner du att du orkar och inte är orolig ochs tressad så borde det ju funka finfin!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare