• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

*Tittar in lite snabbt*

Har varit och kollat tapeter och har med oss tre rullar som vi kan tänka oss, vitt/beige i botten med diskreta mönster i metallic som skiftar i ljuset
    Sen blev det veckohandling och testinköp på apoteket, maken tyckte jag var galen som köpte både det digitala och det vanliga med streck .

Dags att renovera!

• MSW

Intressant att ni har pratat om 7års kris.. Maken sa härom dagen att nu har vi klarat 7år. (alltså vi har varit ihop sedan 2001, men han kom och tänka på det nu, när vi räknade efter hur länge vi varit ihop) Och påstod att JAG hade sagt att när man varit ihop i sju år så kommer man klara resten av livet med! Detta har jag inget som helst minne av.. Så det var lite roligt att det kom upp just nu!

MrsB: Lät lite konstigt med andra intervjun, men vi håller tummarna så får vi se på måndag!!

Inatt vaknade A bara två gånger!! Så sköönt jämförelsevis med varannan timme! Hoppas att det fortsätter funka så bra!!

Nahe, tittar in imorgon igen för att se hur det gått för EA...

• MSW

EA: Då är du väl förberedd för morgondagen då!!

Förresten, BS, jag lånade en bok på biblioteket angående hemma träning.. Den har "scheman" med övningar som man ska kunna göra hemma.. De har övningar som "räcker" i sex månader och som successivt blir tyngre och tyngre. Det är också en hel del om motivation och mental träning... Jag tycker att den verkar vara jättebra.. Jag håller på att försöka övertala maken att ta tag i det tillsammans med mig... Och så tänkte jag på dig också, att den kanske kunde passa?
    www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi&FAST=tr%E4na+dig+ner+i+vikt&PRODUCT_GROUP=&x=0&y=0

• Fru E

En liten fråga som jag kom på, vilken test är det bästa att prova med det digitala eller det vanliga? *kliar mig i huvudet*
    Och måste man testa på morgonen eller går det lika bra efter att man har hållt sig några timmar??? *funderar på om jag "orkar" vänta tills imorgon

Iofs kan jag inte dricka en god drink ikväll om det blir positivt hmm........

• MSW

Det går nog lika bra att testa om du har hållt dig några timmar.. Särskilt om det (som vi väl antar att det har gjort) har gått ett tag efter BIM..

Ta en god drink och sen kissa på stickan.. Åtminstone delvis blir det juh att äta kakan och ha den kvar!

ANg stick val kvittar det väl, det digitala står juh klart och tydligt...

• Fru E

MSW-
    Försöker samla mod och annat just nu får se om jag kan hålla mig tills jag får en drink annars tar jag nåt gott att dricka ändå!

Har varit duktig och är klar med samtliga skarvar i gästrummet så imorgon blir det slipning och spackling

• kängu

Kikar in för att se om EA testat.... TESTA!!

Duktigt med gästrummet! Jag sitter på soffan medans maken min målar ett skåp.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare