• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Apropå något helt annat så är jag ganska rejält irriterad över fallet i Brasilien där en 9-årig tjej som våldtagits av sin styvfar, blivit gravid med tvillingar och fått göra abort... Och mamman, samt läkarna som gjorde aborten, blir bannlysta från katolska kyrkan för att de "mördat". De har tydligen även fått stöd i detta bestlut från någon i Vatikanen...

Hur trodde någon att en 9 årig tjej, 137 cm lång och 33 kg tung, ska klara av att bära och föda tvillingar? Troligtvis hade alla tre dött på kuppen, hade det varit bättre???

• nennesjuttioåtta
    Ore skrev 2009-03-09 11:32:38 följande:
    Apropå något helt annat så är jag ganska rejält irriterad över fallet i Brasilien där en 9-årig tjej som våldtagits av sin styvfar, blivit gravid med tvillingar och fått göra abort... Och mamman, samt läkarna som gjorde aborten, blir bannlysta från katolska kyrkan för att de "mördat". De har tydligen även fått stöd i detta bestlut från någon i Vatikanen... Hur trodde någon att en 9 årig tjej, 137 cm lång och 33 kg tung, ska klara av att bära och föda tvillingar? Troligtvis hade alla tre dött på kuppen, hade det varit bättre???
    Jag vet, jag läste det igår. AAAAAAAAAARGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!
  • nennesjuttioåtta

styvpappan hade fått förlåtelse av vatikanen, om jag fattat det rätt. Men läkarna och modern blev bannlysta. Jävla idioti!

• Lapinette

Ego - en till som är sjuk. Kände mig superhängig igår och i natt frös jag först och sen svettades jag. Vakna typ en gång i halvtimmen och vred och vände på mig och imorse visade tempen på 39 grader. Har sovit fram tills nu. Kan inte minnas när jag hade feber senast och på jobbet blev de också jätteförvånade när jag ringde för jag har knappt haft någon sjukdag sen jag började där för 5-6 år sedan.

• Lapinette

Helt sjukt att påven kan tycka det är ok att en 9-åring ska bli mamma!!!

nenne - låter som en trevlig helg . Själva håller vi oss till sängen. Trodde att lite sex skulle kurera mig ... det blev bara värre .

• Ore

Krya på dig lappis!!!

Inget mer magont och blod i alla fall?

• kängu

Det är helt sjukt det med flickan i Brasilien!!! Blev så jävla förbannad när jag läste om det

Stackars alla er som är sjuka, krya på er!!

• Lapinette

Ore - idag vet jag inte om jag har magont då det i princip gör ont i hela kroppen. Jag som sa till maken att det var länge sedan jag mått så bra (som i förra veckan) och så åker man på feber.

Skönt att man kan ha datorn i sängen!

• Lapinette

Hoppas Telis har det bra i skidbacken och inte åkte på någon förkylning.

• fru AM

Hallå alla. Visst blir man helt vansinnig på katolska kyrkan i brasilianska 9-åringsärendet! Styvfadern behöver bara gå och bikt sig så är han förlåten ... GAAAAH

I övrigt: Nenne vilken produktiv och kreativ helg ni haft Målade ni stolarna också?

Livia fick i lördags morse öron- samt ögoninflammation + hosta från helvetet. Var tvungen att åka till närakuten på Sabbatsberg (för fösta gången i mitt liv) och hon fick penicillin utskrivet - efter första dosen var alla inflammationssymptom som bortblåsta. Så skönt! Vad gjorde man innan penicillinet!?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare