• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Hallå tjejer!!!!

Nu är det äntligen klart!!!
    Jag börjar jobba på måndag och börjar skola in Malte i morgon.

Blev inte jobbet i stan (den som fick jobbet hade Montessoripedagogik, vilket inte jag har), stupade på mållinjen som vanligt.

Men jag tror det andra jobbet blir bättre för alla (förutom lönen då).
    Jag kommer att jobba som musiklärare igen 2 dagar i veckan och sen tar jag en dag till svenskan och kommande praktik.
    Enkel resa ca 7 mil, så Vickan, jag återkommer med en kommentar om det går att pendla så långt med två barn hemma.......

Ser fram emot att komma ut i arbetslivet igen.
    Lagom start för Malte också....
    Men nu hade jag i och för sig inget annat att välja på heller...

• kängu

Härligt jobbat MrsB!!!! *fanfar*
    Skönt att komma ut och jobba igen!!
    Jag är också intresserad av hur det funkar att pendla så långt med småbarn, det är ungefär så långt som jag troligtvis kommer få sen...

• Mrs  B

Tack tack!!!!!

Kanske inte drömjobbet direkt, men 3 månader ska jag väl stå ut.....
    Får väl lägga in min touch på det hela också så kanske det blir bra.

• nennesjuttioåtta

Hurra! Hurra!! Hurra!!!!! Hurraaaaaa!!!! Grattis Mrs B!!

• Ore

Nenne: Göra egen marmelad? Kärnfria vindruvor, ev dela dem litet och koka med syltsocker... Fast det kanske blir litet svårt att överraska maken då, förstås.

Har faktiskt inte sett vindruvemarmelad någonstans, men det låter gott!

• nennesjuttioåtta

Ore

Jo, jag har hittat recept också. Iofs, mannen blir så jävla kåt när jag leker husmor (måste vara något nedärvt manchauvinsisktnsoiashelvetevilketord som blommar upp ibland) så det får väl bli syltkok i helgen då.

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-09 16:40:49 följande:
    OreJo, jag har hittat recept också. Iofs, mannen blir så jävla kåt när jag leker husmor (måste vara något nedärvt manchauvinsisktnsoiashelvetevilketord som blommar upp ibland) så det får väl bli syltkok i helgen då.
    Din man också??? Min man ääääälskade när jag var arbetslös ett tag under mitt sabbatsår, och tyckte att jag gärna fick vara hemmafru. (Han fick en mörk blick och svaret att det kunde han se sig i stjärnorna efter, inget ont om hemmafruar men jag har aldrig velat vara en sådan...)
  • sweetstreet

åååå GRATTIS Mrs B!!!!
    underbart!!! Härligt.
    Jag förstår att du gärna vill ut i arbetslivet igen!!!!
    Jag tror även det blir super för malte att få börja dagis också!
    Ser på vår Lilla tjej att hon verkligen mår jättebra av den stimulans hon får på dagis!
    Och både jag o maken konstaterade igår att vi är väldigt glada att hon går på dagis. Hm, jag VET att detta låter helt fel kasnke men jag har vekrligen insett att ngn "hemmamamma" är jag verkligen inte. Förlorar tålamodet så snart. blir faktsikt uttråkad. även omdet är skitgosigt att vara med henne också! MEN jag behöver ngt mer.
    Får man känna så utan att vara en kass mamma?????????

Jaja, jag är som sagt glad att hon går på dagis och kan faktiskt inte ens föreställa mig hur det skule varit att vara hemma typ 1 år eller så med henne. Oj! Säkert underbart på många många vis, men som sagt tror itne det är min grej riktigt. Nu under gångna veckan när vi turades om att vara hemma med henne så insåg vi verkligen båda två att vi känner oss lyckligt lottade som har henne på ett superbra dagis i vanliga fall. Då är det verkligen ROLIGT när man sedan får umgås med henne. Men visst, nu var hn ju sjuk och det är klart roligare att umgås med henne när hon är frisk. Så lite orättvis var vl jämförelsen också...
    Men faktum kvarstår att jag har svårt att se mig själv vara hemma med bebis så länge som normalmamman är i Sverige....

Slutkontentan är iallaflal att jag förstår dig Mrs B! Att du vill ut i arbetslive igen! Visst kommer du säkert att längta efter dina barn ibland när du jobbar, men själv tycker jag faktiskt det är en skön känsla!
    jag gillar att känna att jag saknar henne lite. Absolut inte jämt eller ens varje dag på jobbet. men ibland. Det är iallafallen klart roligare känsla än den som jag haft en del dagar nu när jag varit hemma med henne och mest känt mig trött och uttråkad och liksom inte alls så "på" som mamma....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare