• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • sweetstreet

Haha Nenne!

!Komma ut ur garderoben! fick plötsligt en hy innebörd....
    fast det såklart i ert fall var det kanske mer att komma i garderoben....??

• sweetstreet

EA
    FAN!!!! jag trodde också sååå mycket på plus för dig denna gången!
    Hur är det? Blir det fler undersökningar eller så? Jag är lite lost. Sorry!

• Ore

Dag 28 idag. Min cykel har varit 28 dagar de senaste två cyklerna, har haft en cykel som varit 29 dagar, men det är det absolut längsta...

Brösten har både ilat, ömmat och känns litet allmänt tunga och svullna. Men så kan de bete sig även när tanten är på ingång, så det litar jag inte på för fem öre.

Hade även litet ont vid högra sidan av tjejmagen, när jag satt på möte nyss. Vet inte varför det var just högra, dock.

Sedan vet jag inte om det kan klassas som ett symptom, men jag hade en vansinnig lust att googla på barnvagnar nyss

Litet jobbigt att jag gått från att vara ganska säker på att det inte skulle bli något till att ändå hoppas. Försöker påminna mig om reservplanen, detox-kur och fotografering för att föreviga platt, bristningfri mage... Men det går inget vidare.

KRAM till EA, hoppas gyn tar emot dig SNAAAART!

Och kram till alla andra som behöver, eller helt enkelt bara vill ha en kram...

• FruCicci

heeej...

MEN Ore vad spännande. Jag hade med ilningar i boobsen när jag blev gravid, sen det där hugget i sidan av tjejmagen är väldigt vanöligt som symptom!
    Sen hade jag huvudvärk o nästäppa och lite halsbränna på kvällen när jag skulle lägga mig
    Nu måste vi får plus i tråden, en november bebis

Sweet, ha ha ha komma i garderoben Så var det ju beträffande Nenne Roligt sagt.

Nu ska jag hämta på dagis, i morgon börjar jag min goa vattengympa med lite profylax och jordens godast fruktkorg till kvällsmat Läääääängtar såååååå. I morgon, eller några tisdagar framåt, kommer bli min alldeles egna dag med träning, ansiktsmask och lång dusch och så vidare.....

• sweetstreet

Mugglans,
    skit att du är sjuk!
    Lappis likaså!
    Själv åkte jag ju på Lill-Skruttans magsjuka förra veckan. men nu är vi alla bra pust!
    Peppar peppar...
    Hon ska på preemie-follow-up kontroll idag men den får maken ta. Jag måste jobba nu!

Cicci,
    ang Dubai ska du självklart göra som du känner. om du iten känner dig stressad så tycker jag det varkar bra. Men visst, det bäesta är väl om du kan prata med maken om det så han åtminstone tycker det känns ok, även om han inte skulle valt det själv. Att ni har lite problem med kommunikationen ibland gör ju att jag kasnke tycker att det är ännu viktigare att åtminstone DU försöker att även lyssna och "repsektera" honom och hans åsikter. Annars kan det vara svårt att själv kräva detsamma tillbaks. nästa gång kanske det är han som vill göra ngt som du tycker känns helt fel????
    Bara en liten tanke....

Sedan skulle jag inte åkt med mitt abrn utan bilbarnsstol tror jag. men det är ju JAG.
    jag vet att det är svårt. Här i NYC har vanliga taxis inte alls några bilbarnstolar så man måste ringa specialtaxiföretag för att kunna få det. Lite krångligare men jag tycker definitvt det är värt det.
    haha, en av de barnmorskor jag träffade på sjukhuset efter att vi fått Lill-Skruttan sa det till mig att on inte riktigt förstod sig på hur så många gravida kvinnor var såååå nojiga med vad de ät och stoppade i sig under graviditeten för att undvika ALL riks att på ngt vis skada barnet. men sedan när barnet väl var fött så kunde de gladeligen hoppa in i en taxi med bebisen/barnet utan bilbarnstol. Enligt henne var risken att barnet skulle råka ut för ngn allvarlig skada när man sitter i en taxi i NYC-trafiken utan bilbarnstol SKYHÖGT mycket högre än om man råkade äta ngt som man "inte bör" under graviditeten....
    iallafall gav det MIG en liten tankeställare.
    Men som sagt.
    Jag vill absolut inte skriva någon på näsan. Jag säger bara att JAG skulle inte vilja åka med ett barn som är oskyddat där det är mycket trafik som dessutom är rätt "crazy"....

• sweetstreet

Jag ahr NOOOOOLLLLLLL nobbmotivation!!!!!
    Arrrrrgh!
    Detta är nog min sista vecka på jobbet och jag känner bara "blääää"!

Fast egentligen borde jag vara stressad. Och det ÄR jag också. men mest i huvudet.
    Över allt jag borde hinna få gjort nu.
    Men det har liksom blivit nästan lite overload så jag blir lite paralyserad istället. Hjärnan tänker "varför göra ngt alls när jag ändå inte an avsluta det hela...?!
    HELT FEEEEEL inställning.

jaja..... Suck

• Ore

Fel inställning, Sweet??? Låter som en normal inställning. De flesta gör nog inte så många knop sista veckan på gamla jobbet.

Men jag förstår ju att du egentligen gärna vill få så mycket som möjligt klart av ditt projekt, är ju litet stolthet i sånt också, kan jag tänka mig. Ifall det blir någon annan som ska komma och ta över skulle i alla fall jag vilja att den personen skulle tänka att "wow, vilket bra jobb hon har gjort".

Då är det nu alltså bara 9 rese-sträckor med lång pendling kvar nu? Hem idag och så fram och tillbaka fyra dagar till. Grattis till det!!!

• nennesjuttioåtta
    sweetstreet skrev 2009-03-09 15:39:44 följande:
    Haha Nenne!!Komma ut ur garderoben! fick plötsligt en hy innebörd.... fast det såklart i ert fall var det kanske mer att komma i garderoben....??
  • nennesjuttioåtta

Sweetie
    Jaaa härligt med att jobbet snart är till ända! Förstår paralyseringen vid överladdning, hur fixar man det? Hugg i nu, sista kilometern fram till mål!

Btw, är det någon här som vet var man kan få tag på vindruvsmarmelad eller gelé? Jag tänkte fixa lyxfrulle till mannen i helgen (kompensation för att han gör min frukost varje dag...) och i NYC åt vi frukost där vi fick "grape jelly" som var skitgod men det verkar inte finnas i rövhålsstaden där jag bor.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare