• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Koko
    Vad pratar du om nu?

• nennesjuttioåtta

WOAAH! SYMPTOM!

Fy fan vad internett är bra, nu har jag lagt diagnosen själv.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    har du haft hög temp hela tiden sen du plussade? Den har inte sjunkit än? Min ligger still nu på 36,8 sen några dagar tillbaka. Är på dag 15 idag. Får se vad som händer efter helgen (den vänder väl neråt då, den jäveln).

• Lapinette

Nenne - har burken framför mig och den heter bara B6 B12 Folsyra. Innehåller 90 tabletter.

Vad står det mer? Jo att "B6 deltar i olika enzymreaktioner i kroppen. B12 krävs för nervsystmets funktion, båda vitaminerna behövs för bildningen av röda blodkroppar. Folsyra behövs för cellmognad av bl a de röda blodkropparna. Viktigt vid graviditet för fosterutvecklingen samt för kroppens utnyttjande av B6 och B12. Dessa tre vitaminer kan tillsammans medverka till att sänka nivån av homosystein i kroppen".

• Lapinette

nenne - min temp har gått ned efter "mens" även under tiden jag har haft utomkveds. Detta har även stämt med mina VUL jag gjort i Uppsala då läkaren först såg en superliten livmoder (hade precis haft mens) och nästa gång jag var där så var de tjock och fin och läkaren såg att jag precis hade ägglossat. Därför fattar jag inte varför den ligger så in i bängen högt nu (tempen alltså).

• Liten med Mindre

Mmm...chefen var ansvarig för fredagsfikat, och det blev 2 sorters chokladmoussetårtor från Thelins konditori. Mumsfilibabba! Har ju längtat så efter choklad. Satt som en smäck i magen.

nenne - kan ni inte köra från sidan då? Får räkna ut rätt vinkel som motsvarar "normal" och bakifrån.

Fast - å andra sidan, som ni håller igång så har ni nog hunnit varvet runt.

För att få igång sega mig, så har jag sagt till mannen att inför slottsweekenden så får vi börja snacka snusk redan i bilen på vägen dit.

• nennesjuttioåtta

B-vitaminbrist är associerat med ofrivillig barnlöshet, missfall och fosterskador.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare