• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Just det, nenne, ni pratade ju b12-brist förut! Jag har ju också det! Behepan heter tabletterna jag tar, och det kan tydligen vara ärftligt, så om din mamma har det är det ju inte otroligt att du också kan vara drabbad?!
    För 3 år sedan hade jag inte ens hört talas om det, nu tycker jag att var och varenda människa omkring mig pratar om det...

• _koko_

Åååh, röd solhatt vill jag så gärna ha i min trädgård, de blommar ju på hösten och är sååå vackra! Vilket år som helst, jag fick ju inte ens ner tulpanlökarna i höstas...

• Lapinette

Jag var på Kistamässan imorse och tittade på lökar, fröer och lite annat. Vi (chefen + jag) hamnade där istället för på båtmässan. Det gav inte så mycket i arbetssyfte men var trevligt och jag kom hem med ytterligare en orkidée.

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2009-03-06 14:07:43 följande:
    Just det, nenne, ni pratade ju b12-brist förut! Jag har ju också det! Behepan heter tabletterna jag tar, och det kan tydligen vara ärftligt, så om din mamma har det är det ju inte otroligt att du också kan vara drabbad?!För 3 år sedan hade jag inte ens hört talas om det, nu tycker jag att var och varenda människa omkring mig pratar om det...
    Hur upptäcktes det på dig? Och vad har det för effekter om man inte behandlar det? Säg: barnlöshet!
  • Lapinette

Det tillskottet jag äter heter B6 B12 Folsyra. Det var en tjej på FL som hade fått rådet av sin akup att äta denna + omega3 och sån där Mitt val kvinna.

• Lapinette

nenne - när ska du tillbaks till läkaren?

• nennesjuttioåtta

Telefontid nästa fredag när han är tillbaka (nån jäkla stafett- tydligen). Så jag får vackert vänta. Akupunktören igen på måndag! Noterar dock B6, B12, folsyra. Heter den något??

• Fru E

Min svärmor har med B12 brist och får sprutor regelbundet men vet inte när den upptäcktes hos henne....dock har hon 4 pågar

• nennesjuttioåtta

ja min mamma har ju flera barn så det behöver ju inte vara kört men dock hade hon väldigt svårt men skyller ju å sin lutande livmoder (ni som minns det fina tipset från henne att köra bakifrån..:?!?). Min lutar dock åt sidan istället men det funkar ju inte med samma ställning då eftersom maken är pth. *något ironsik*

• _koko_

Långvarig b12-brist kan tydligen orsaka förvirring bland annat. Inget nytt under solen mao.

Mitt hår var en riktig risbuske när det upptäcktes, torrt, sprött och glanslöst, nu får jag komplimanger av frisören varje gång jag är där.

Har dock inte hört talas om barnlöshet som en konsekvens, men så har jag inte hört allt heller.

Återkommer!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare