• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Och vad konstigt med tanke på att du är en frisk kvinna, i dina bästa år som har en regelbunden mens. Det är väl mer normalt med järnbrist än tvärtom för oss kvinnor ... eller är jag helt ute och cyklar? Jag käkade ju blodpudding i förra veckan med både apelsinjuice och vitkål för att få lite .... aaahhh, det är kanske därför jag har fått sån energi!!!

• nennesjuttioåtta

jag vet inte riktigt. Men det är inte bra. Levern bl a tar skada om man inte gör något åt det.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-03 13:55:08 följande:
    Och vad konstigt med tanke på att du är en frisk kvinna, i dina bästa år som har en regelbunden mens. Det är väl mer normalt med järnbrist än tvärtom för oss kvinnor ... eller är jag helt ute och cyklar? Jag käkade ju blodpudding i förra veckan med både apelsinjuice och vitkål för att få lite .... aaahhh, det är kanske därför jag har fått sån energi!!!
    jo precis, det var därför doktorn tyckte jag var ett synnerligen intressant objekt.
  • nennesjuttioåtta
    FruCicci skrev 2009-03-03 13:48:13 följande:
    Ja nenne, hur mycket var det på då? Normalt är väl HB 125?
    Det är inte Hb-värdet som var högt utan ett annat järnvärde, men jag har inga siffror. Än. som vanligt kommer alla frågorna efteråt.
  • Lapinette

nenne - förstår precis, jag funkar likadant (när det gäller frågorna). Tror läkaren att detta kan ha påverkat din fertilitet?

• Lapinette

Sorry, där kom ytterligare en fråga!

• Fru E

Lappis-vad skönt att du äntligen börjar må lite bättre det är du verkligen värd efter allt detta!

Nenne-det finns ju tabletterna man ska äta för att få upp järnvärdet men finns det de som tar ner det med???

• Oms

Tjena tjena

var inne en sväng i fredgas men sen tog det stopp igen - nu är lillskrutt sjuk för 4:e gången iår och ligger just nu o sover i vagnen - hon vaknar väl närsomhelst eftersom jag satte mig här

jag hr en förhoppnign om att vara inne här lite mer framöver för nu mina vänner, nu har jag fått ett nytt jobb! börjar om 2 veckor ungefär- känns sååå skönt att den här tiden är över, det e jobbigt att vara utan arbete(även om man som jag ff haft anställnign o tillika lön kvar) för det är en sån inre stress man går igenom typ "duger inte jag?" osv.

Jag har sökt 22 jobb sen i december, varit på 10 intervjuer och fått 2 jobberbjudanden varav jag tackade ja till 1 (såklart, haha) jag tycker att det är en fantastisk utdelning! jag kan ju säga att jag hade aldrig lyckats så bra om det inte var för det hör outplacement programmet som jag har gått - det har vait sååå bra och jag har verkligen lärt mig massor! (tror nog att ngn minns hur jag klagade på det i början - snacka om helomvändning)

ja sedär, nu vaknade lilskruttan - återkommer senare...

just det ja -

Listan:
    A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Oumsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Koko: Conny - Januari 2008
    MrsB: Malte - Januari 2008
    Liten: Mindre - januari 2008
    September: Lilla tjejen - juni 2008
    MSW: Sonen A- augusti 2008

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-03 13:57:59 följande:
    nenne - förstår precis, jag funkar likadant (när det gäller frågorna). Tror läkaren att detta kan ha påverkat din fertilitet?
    eheeh hahaha ingen aning, men om inte kroppen mår bra så varför inte...? Jag borde skriva ner alla era frågor också sen kan jag massmeila ut en powerpoint.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare