• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Har testdag om en vecka och inväntar den men jag tror eller åtminstone så känner jag mig bättre än vad jag gjort på mycket länge. Har varit så trött och håglös sen i december och igår trots hård träning så orkade jag ta tag i saker när jag kom hem istället för att lägga mig på soffan och bara dö.

Jag kan t o m tänka mig att må bra och aldrig bli gravid ... bara jag får ha hälsan.

• FruCicci

Härligt Lappis!!!!
    Så ska det låta

Telis, väldigt kloka ord!

• start september

Ska försöka undvika truga - men det är svårt!

Rapport från lunch:

Trots egen sked smakade det bara totalt så mycket som ryms på en niomånaders tumme på purén. Några små brödbitar och mängder med vatten gick ner. När jag dukar undan blev hon arg, men ville ändå inte ha när jag erbjöd på nytt. Jag fick inte dit den #%&-sugproppen under tallriken och det enda hon ville göra med tallriken förutom att kladda lite var att vända upp och ner. Suck. A-D-dropparna gav jubel och ett gap - men annars ingenting.

Nu har vi tvättat oss och bytt kläder (typ allt utom trosor och BH på mig) rubbet på henne och sanerat hennes stol.

Det är fortfarande bara drygt dryga timmar sedan 1/3 portion gröt så inte svälter hon än. Jag ger det någon timma, sen provar jag med något igen. Jag kämpar ju fortfarande med vällingen, men nu känns det kontraproduktivt att slänga in den.

Usch, vilket dåligt tålamod jag har! Det krävdes mycket godis för att jag skulle bli tillräckligt stabil för att ens skriva detta.

I-landsproblem jag vet - men vad urusel som förälder man känner sig.

• start september

Det låter ju jättebra Lapinette! Jag förstår din känsla - hälsa betyder så mycket. Hur mycket förstår man inte förrän man har mått rejält dåligt.

• Lapinette

Precis September! Sa det precis till mina kollegor på lunchen.

• nennesjuttioåtta

Telis
    Otroligt klokt skrivet!
    Tja, läkarbesöket gjorde varken mig eller läkaren något klokare. Jag har skyhögt järnvärde och nnu ska vi utreda varför. Och om det har något samband med svettningarna. Nu har jag ju så klart inte svettats sen natten till fredagen, men det är ju jobbigt när det händer. Vet inte så mycket emr än så, har en telefontid med läkaren nästa vecka.
    I kväll ska jag på akupunktur!

hej alla!

• nennesjuttioåtta

Härligt lapinette! Vad skönt att du mår bra nu!!

September
    Bra jobbat, tycker jag! *hissar*

• Lapinette

nenne - skyhögt järnvärde, vad innebär det???

• FruCicci

Ja nenne, hur mycket var det på då? Normalt är väl HB 125?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare