• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

GRATTIS OMS till jobbet!!!!! Weeeh!

• Ore

Lappis: Härligt med mer energi och blödningsfria dagar. Förstår vad du menar med hälsa, skulle nog välja hälsa framför barn också... Men förhoppningen är ju att man inte ska behöva välja, utan kunna ha både och. Dock litet skönt att ha kommit fram till den slutsatsen, kan jag tänka mig.

Nenne: Skyhögt järnvärde, låter mysko... Men du får återkomma när du grillat dem litet mer.

September: Skickar litet tålamod och en kram, kan inte vara lätt att hon inte vill äta. Men det brukar ju gå ner när man är tillräckligt hungrig, så det låter i mina öron som du har helt rätt taktik. Heja dig!

EA: Ingen tant än, mysko... Håller en liiiten tumme fortfarande, men litet i smyg sådär. För nu är hon ju flera dagar sen!!!

• Liten med Mindre

Grattis Oms! Skoj med jobb - och vilken insats!

Nenne - du får börja hinka mjölk till alla måltider, framför allt de med kött, för att minska järnupptaget. Äta mer vegetariskt o fisk... Undrar om omvända råd funkar lika illa som rätvända? Tycker inte jag fick upp järnvärdet särskilt med att tänka på maten.

• nennesjuttioåtta

EA
    Jag tycker det låter jättepositivt men förstår också, jag har ju haft senmens flera gånger och man ändå känner att det är tomt därinne. Men egentligen så har man ju ingen aning. När ska du testa igen?

• nennesjuttioåtta

Mindre
    Jepp, det är noterat!

• Lapinette

Ore - tyvärr är det barnförsök som har lett till min ohälsa och jag tror inte jag längtar så mycket efter barn att jag vill uppleva det här igen. Jag menar ... visst vi kommer nu att försöka men åker jag på fler utomkveds så lägger jag nog ned.

Oms - grattis till jobbet!!!

• Lapinette

nenne - undvika c-vitamin som tar upp järnet och så mindre vin (åtminstone maken säger åt mig att dricka rödvin nu när jag tappat så mycket blod).

• Telemarkgrrl

nenne, åh vad läskigt! Hoppas att det inte är några problem med levern iallafall. Och skönt att svettningarna försvunnit. Kram!!

• Mrs  B

Listan:
    A.M.: Livia - november 2006, Sonen - juli 1997
    BS: Iris - Juni 2007
    Cicci: Victor - Juni 2007
    Mugglan: Moa - Augusti 2007
    Frullan: Borren - September 2007
    Piggelin: Amanda - November 2007
    Oumsan: Mathilda - November 2007, Stora tjejen feb-1996
    Koko: Conny - Januari 2008
    MrsB: Malte - Januari 2008, Max - december 2004
    Liten: Mindre - januari 2008
    September: Lilla tjejen - juni 2008
    MSW: Sonen A- augusti 2008

Grattis OMS till jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas jag kan säga detsamma efter helgen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare