• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Tack för kloka matråd. Vi testade äta gröt själv tidigare idag -jag önskar nästan att jag bodde i den där IKEA-reklamen som goick för ett par år sedan (en kille som efter barnens måltid tar fram, vattenslangen och spolar av hela plastinredningen).

Jag läser ju också gärna Anna Wahlgren och plockar det bästa, men just denna del hade jag hoppats slippa annama.
    Hon prickar ibland munnen - men särskilt effektivt är det inte.

Lunchen blir med egen sked och bröd att plocka med.

Tänk att jag matade samma barn (OK, med IKEA- i vagnen på stan förra veckan...

• start september

Nu tryckte någon iväg det hela för snabbt:

Tänk att jag matade samma barn (OK, med IKEA-förkläde på) i vagnen på stan förra veckan utan kladd...

• Telemarkgrrl

Frullan, kanske dags att ta en liten verklighetscheck? Nog är det bättre att få två killar än bara ett barn (om man nu önskar sig fler än ett) eller inga barn alls? Det är klart att man får bli besviken att man inte alltid får som man vill här i livet men sen måste man ju ändå komma till en punkt där man funderar på om besvikelsen står i proportion till dom faktiska omständigheterna. Vad är viktigast i livet - att få en frisk kille eller att ALLA andra minsann får tjejer? Kram hursomhelst, hoppas att du kan komma att ta dig ur den där besvikelsen snart!

Grattis i efterskott, koko!

nenne, hur gick läkarbesöket igår?! Hoppas på goda besked (dvs något litet lagomt lättfixat)!

• _koko_

Dagis - Det här föräldrakooperativet är inte särskilt betungande. Jour en dag i månaden då man får rycka in om för många i personalen är sjuka (händer tydligen väldigt sällan), plus ett par kvällar/dagar per termin då man planerar eller fixar något. Montessoripedagogiken tilltalar oss, plus att det ligger allra närmast. Men utedagis tilltalar oss också (de är dessutom "montessori-inspirerade" enligt uppgift), så vi får se vad det blir.

Kloka ord telis. Kram till FruLlan från mig också!

start - Gör inte som vi bara och truga, är övertygad om att det bara gjorde saken värre och är åtminstone en del av orsaken till att conny fortfarande är svårmatad ibland.

Nu måste jag tillbaka till jobbet, håller på att tidsuppskatta en massa ärenden!

• muggles

Sept: jag tror på kokos recept att inte truga. Det har jag undvikit. Jag erbjuder max 2 ggr (dvs hon har rätt att ångra sig en gång ), sedan ställer jag undan maten om hon inte vill ha mer. Moa äter just nu nästan ingenting och håller på och smalnar av i snabb takt. Bara för ett halvår sedan var hon betydligt rundare. Hon springer runt och klättrar upp på soffbord och stolar i kombination med att hon äter minimalt. Men men det ordnar sig nog. Antagligen är inte mat intressant just nu bara.

• muggles

Cicci: yes blir kanon! Vi har ju varandras nummer om det skulle vara ngt.

• Lapinette

Totalt ego - Själv har jag konstaterat att bara jag får vara frisk så är jag faktiskt hellre frisk och ogravid än mår dålig och gravid ... om någon fattar vad jag menar? Känner sen igår att jag börjar få min energi tillbaka, bli mitt gamla vanliga jag och jag inbillar mig att det hela är över ... men, men jag kanske ropar hej för tidigt. Det var dock vääääldigt länge sen jag kände så här, mådde så här pass bra i kropp och mage. Blodfri i hela 2 dagar!

• Liten med Mindre

Lappis - åh vad skönt att du är på väg tillbaka!!! Blir så glad att höra att dimman lättar.

(förstår att du hellre är frisk o ogravid än sjuk o fel-gravid)

• BrudSommar2006

Lapinette, så positivt och trevligt, har du lyckats testa minus än?

• BrudSommar2006

Vad bra med en lista! Vi hade väl en en gång i tiden men den försvann.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare