• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

EA: jäkla skittant! Har hon gått vilse?

Inför mitt cellprov ska sista första mensdag fyllas i på en blankett och jag vet inte om jag ska fylla i 26/2 (spottings börjar) eller 1/3 (syndafallet har kommit till stan)? Måste fråga BM när jag kommer dit. Så får vi kanske äntligen svar på livets stora gåta: är det spottingsdagen el riktiga-tantdagen som gäller som mensens första dag? Nä jag känner mig för speedad nu, bäst jag umgås lite med maken...

Tjingeling!

• Fru E

Muggles-ja hon ät heeeeeelt vilse i skallen verkar det som .
    Min och Tingas gyn sa att första dagen var när syndafallet kom men man kan nog få olika svar från alla gyn känns det som liksom med allt annat

• muggles

Måste kommentera en sak till: jag är inte emot rosa på tjejer (el killar - det kan vara riktigt tufft på killar tycker jag!) men jag stör mig på när det BARA finns rosa i affärerna. Jag vill ha lite urval. Och jag vill kunna välja om jag ska sätta på Moa rosa el gröna strumpbyxor, jag vill inte vara tvungen att köpa rosa strumpbyxor när hon har en röd klänning.
    Moa hade bla den här klänningen i somras - jättesöt! www.wiell.com/shop/barnklader/klanning.php&mon=396

• Mrs  B

Ringde ams, "bara" 8 min i kö, men fick svar på min fråga iaf.
    (av en dam tuggade tuggummi hela tiden och var från Stockholms trakten)

EA
    Ja, det var verkligen kul och skön att få ventilera sig lite.
    Men Malte var tyvärr inget kul idag.
    Ja, jag hoppas också jättemycket på jobbet i stan!!!!!!
    (so, eng/sv)

• Fru E

Mrs B-du kunde ju dumpat Malte hos mig
    Vilken skola är det??

• Mrs  B

EA
    Ja, det skulle jag nog gjort för han blev inte bättre när vi kom hem. Bara skrek och gnällde hela tiden. Halv sex gick jag ner och började plugga så maken fick ta hand om resten.
    Orkade inte med Malte.....
    Så trist och jobbigt när han är så.

Den skolan som har en särskola till granne.

• _koko_

muggles - Precis så menar jag också! och det mönstret (finns ju på tröjor, bodysar etc också och i många olika färger) är sååå fint!!

TACK för att alla grattishälsningar, ni är så gulliga!!

Kom hem från ett kvällsmöte på jobbet kvart över 8 ikväll och då väntade världens största tårtbit på mig (hemmagjord såklart, det bästa jag vet)!! Så nu är jag mätt och belåten och jättetrött.
    Fast arg också, kan inte logga in på min bärbara vilket jag måste för att betala räkningarna... Den har varit inne på lagning och jag minns inte vilket lösenord jag hade när jag lämnade in den. Så nu måste jag nog in på kontoret i morgon igen för att logga på nätet och uppdatera lösenordet... SUCK!!

Nåja. Sov så gott allihop!

• Fru E

Mrs B-aaah så på N skolan, makens svägerska jobbade där innan

• _koko_

Just det, Liten, låg huset ni kikade på nu i det området du inboxade mig? Har helt glömt svara, men tyvärr känner jag inte till den kommunen alls. Var tillsammans med en kille som bodde i en annan del av kommunen, men det var 100 år sedan...

I morgon ska sambon förresten hälsa på ett annat av de dagis vi fått erbjudande om. Sen ska vi nog välja. Det står mellan ett montessori-föräldrakooperativ och ett utedagis som det känns nu.

• Mrs  B

EA
    Nej, N är särskolan, jag har intervju på grannskolan T.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare