• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    Ore skrev 2009-03-02 11:52:23 följande:
    Ja men då blir det ju inga som helst färgbadsproblem i alla fall... Om man ska se något positivt i det hela
    PRECIS! Och det är så jag försöker förhålla mig till allt! Hitta den positiva vinklingen. Som när vi fick en jättestor vattenskada för ett år sedan - då var jag glad för att vi hade sån tur att det var ett rör som gick tvärt av och att en toalett högst upp i huset stod och rann över helgen, vilket medförde att det var RENT vatten som forsade ner genom huset. På en gång. ISTÄLLET för att röret skulle spricka lite och riktigt äckligt bajsvatten hade kunnat stå och sippra i flera månader innan man märkte något. DET hade blivit katastrof. Dessutom betalade försäkringsbolaget väldigt bra så det stambytet som vattenskadan tvingade fram blev bra mycket blligare än om vi initierat det själva.

Det kallar jag TUR!
  • fru AM

Och där dödade jag tråden med mina utläggningar om bajsvatten ...
    Förlåt! Kom tillbaka!

• kängu

Åh, jag gillade den första lägenheten som du länkade till AM. Superfin!
    Skönt att tapetseringen löste sig även om det blir lite krångel.

• kängu

Haha blev lite illamående vid tanken på bajsvatten som långsamt sipprar... *blä*

• MSW

Jag blev inte avskräckt av bajsvattnet (kanske borde man..? ) Utan jag försvann eftersom jag blev tvungen att städa lite.. Svägerskan undrade om hon och Kusin A fick komma och hälsa på!! Så då blev det lite lagom akut städning..

• MSW

..efter att ha varit grått med regnet hängande i luften har nu vädret gått via regn till rejält snöande... Piss tråkigt!! Jag vill juh ha vååååååååååååår!! har redan sett lite grönt komma upp i landet... Och hos grannen blommar det redan krokus!

• fru AM

Nej MSW, var bara tvungen att hämta lite kakor till kaffet ...

Jag vill också ha vååår! Det är redan lite härligt att det är ljust på morgonen när man vaknar!

• FruCicci

AM, den sista var ju inte helt fel, I like! Säkert maken med
    Kul att surfa riunt, man får lite ideér med när man kolla hur andra har det...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare