• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

EA - FAN! Usch, lider verkligen med dig. vet hur överjävligt det är att testa minus!

Mrs B - Kul med fest, och skönt att ha nära till sängen efteråt.

Vad ni städat och promenerat allihop! Vi hade tyvärr inomhusprojekt igår, men tittade iaf ut på solen ibland.

izzie - Lycka till på jobbet idag!

mugglan - Aha, då är det verkligen dags att köpa ny tv, om den gamla är 15 år! Vår stora är 4 år, och sambon letar redan orsaker att få slänga ut den.
    Tänkte också på att alla tjejkläder var rosa och väldigt tjejiga (sockersöta tryck och volanger överallt). Suck.

• start september

Ännu än som ruttnat på allt det rosa i affärerna. Köpte lite i andra färger - brunt, grönt etc och i kassan säger tanten "så fin han blir i det här" och smajlar mot dottern som sitter i sina icke-rosa kläder. Ibland undrar man om det är bara man själv som vill ha andra färger.

Name It/Exit hade i höstas en del rött - vet inte hur det är nu. Lindex hade fina grejor i höstas - nu är det mest rosa där också. Det är säkert lättare till de allra minsta att hitta alternativ - i dagisåldern blir det väl omöjligt.

• start september

Izzie - lycka till på första arbetsdagen! Vad skönt att börja skola in när de värsta infektionstiderna är över. I sthlm hade det väl varit omöjligt att få plats i april/maj - men det låter ju inte så dumt.

• Fru E

God Morgon!

Ännu en tantfri dag och inga spår som säger att hon kommer heller.......humöret går upp och ner och har lyckats bli ovän med maken om att han aldrig har tid att fixa hemma eller är hemma heller för den delen suck........så veckan börjar iiiiiinte så bra men hoppas den utvecklas till det bättre.

Izzie-kan tänka mig att det är delade känslor att börja jobba igen efter att ha varit hemma på mammaledighet. Men kanske samtidigt lite roligt att få vara lite mer än "bara" mamma om du förstår vad jag menar

Har insett att ska vi få något gjort hemma i renoveringsväg så är det jag som får göra det så har bestämt mig för att börja renovera vårt gäst/barnrum idag

Dags för möte

• Lapinette

Morning girls,

Tittar bara in lite snabbt innan morgonmöte och säger grattis till koko som fyller år idag. Hurra, hurra, hurra!

• kängu

Grattis på födelsedagen kokosen!!! *Kramar*

EA- skumt med tanten. Ja det är lika bra att du tar tag i det själv, jag känner igen det där

September, Muggles- jag älskar rosa men tycker också att det är skumt med den rosa dominansen. Skulle köpa kläder i present till en liten tjej vi känner för ett tag sen och nästan ALLT var rosa... Men då hittade vi på kläder på PoP. Tycker de verkar ha lite mer neutrala och starka färger där.

• Liten med Mindre

Grattis Grattis Koko!

EA, trist med minus - hoppas det var för tidigt!

BS, skönt att operationen gick bra. Lättnad! Hoppas ni haft en lugn skönt helg och kunnat vila upp er lite.

Tågjäntan - jag tillhör dem som var grymt hungrig efter förlossningen, och de första månaderna av amning. Åt allt jag kom över! Men kan du bara komma igång med vagnpromenader så är mycket vunnet. Kanske även ha snabba men nyttiga alternativ hemma att stopppa i sig när det inte blir tid att fixa någon riktig mat, eller mellan målen.

Izzie - välkommen till jobbet!

Lappis - vi prövade chokladefterrätten i helgen - DNs recept. Jag måste anta att ditt recept innehåller mindre mängd sprit än deras, för vi tog bara en matsked istället för fyra (!), och det smakade på tog för mycket sprit. Visserligen föreslog de likör typ bailys, och vi tog konjak som väl är starkare - men inte så mycket starkare. Det blir någon tesked kaffe istället nästa gång så blir det nog toppen.

Tittade på hus igår igen - eller försökte - man fick köa sig runt, samt köa till skyliften som tog alla upp till andra våningen som inte var färdig eller hade trapp. Det kändes dock som om det fanns för mycket att göra på huset, för många osäkra faktorer, och för mycket folk för att få det till ett hyfsat pris. Mycket yta och få användbara rum, lite lustigt.

Så det blir nog inget hus nu heller. Bakade lite bullar och fikade med bekanta som har en kille jämnårig med Mindre. Så kul att se dem "leka" tillsammans. Mindre fick några rejäla pussar o kramar i alla fall av kompisen som gick på som en ångvält. Tur att han är i hennes storlek.

• Liten med Mindre

Cicci - hur mår Victor - börjar febern ge sig?

Muggles - ny platt tv låter som en hit. Det enda maken säger att man ska sky som pesten är ett märke som heter Andersson, eller nåt sånt.

Tinga - både jag o maken är ljuskänsliga, både ögon o hud. Lite komiskt när hela familjen börjar nysa när vi kommer ut i solen. (Fast än så länge så försöker Mindre mest gömma huvudet i händerna. Får jaga solglas till henne med snart.)

• BrudSommar2006

Idag är Iris på dagis, hoppas att hon inte lyckas slå ner någon med sin inpaketerade hand! Annars är hon jätteduktig med sin hand faktiskt, fast det är svårt att hålla henne från att blöta/smutsa ner den. Ska på återbesök hos handkirurgen på torsdag, kanske får nytt bandage då.

Annars är det bara en vecka kvar till vår Sälen-vecka nu, på lördag åker vi. Lite retfullt att Iris inte kommer att kunna göra de saker vi från början tänkt nu med sin hand men, men. Ska bli skönt att komma iväg i alla fall.

Är så trött att jag nästan ser i kors idag men förstår egentligen inte varför. Tror att det är för att jag är så förkyld och täppt att jag sover dåligt på nätterna. Har varit förkyld i en månad nu, helt otroligt.

EA, så irriterande med minus och utebliven mens, det måste nästan vara så att du inte hade ÄL när du trodde då, eller testade du med stickor?

Själv testar jag med stickor nu, utan egentligt hopp, men annars har jag ju verkligen ingen aning.

Koko, ha en bra dag idag! Grattis, grattis.

Är lite besviken att vi inte kunde komma iväg till Junibacken, hade sett fram emot det.

• Fru E

BS-testar inte med stickor men har lärt mig kroppens signaler så gissar på att ÄL var kring dag 17-18 men 100% säker kan jag ju inte vara men det kan man inte vara med stickor heller....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare