• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

September-glomde saga att jag ofta gor brod med fil/yoghurt eftersom det gar sa snabbt och smidigt och man kan ha i vad man vill

• Ore

Trevlig shoppingtur EA, jag håller mig till nätshopping jag... Beställde min dator igår, så nu vill jag hitta en snygg väska till men jag är kräsen... (tydligen)

• start september

Mycket bra blev brödet! Precis som EA skriver var det jättelätt att göra. Jag hade faktiskt allt hemma - hade solroskärnor istället för frön. Det blir nog bakat fler gånger!

• kängu

Jag brukar baka olika varianter av det där brödet som du bakade September, det är himla gott och superenkelt att göra!!

• kängu

EA- Det är vääääldigt spännande nu tycker jag!

• kängu

Muggles, vi har precis köpt en LG som vi gillar skarpt. Snygg och bra (än så länge iaf!)
    Nu ska jag avsluta min monolog här

Ha en bra lördag allihopa!

• Tinga

BS - vad skönt att höra att det inte kommer att bli några framtida men för Iris! Det är klart att det kanske blir ett par jobbiga veckor nu under läkningen, men det kan det väl vara värt förutsatt att allt blir bra sen. Typiskt att de inte lyckades fixa blodproven!

Telis - jag kanske tar dig på orden och drar till Stockholm en helg för att hjälpa dig med glasögoninköp; allt för en gratis lunch, du vet!

Idag var vi nere en runda i stan på förmiddagen och eftersom det är bokrea kom vi naturligtvis hem med en hel hög nya böcker, som vi knappt har tid att läsa nu. Förhoppningsvis blir det mer tid till sådant framöver. Just nu "läser" jag mest ljudböcker. Sen köpte vi varsitt par otroligt häftiga solglasögon till Piff & Puff. Vi åker ju till Barcelona om en månad och tänkte att det kunde vara bra att ha med oss, för vi har märkt att de båda två, men särskilt Puff, är väldigt ljuskänsliga. Det ligger i släkten, för deras pappa kan inte komma ut i solen utan att nysa minst tre gånger!

Ikväll väntar färska räkor, som vi också passade på att köpa när vi var i stan, och så ska jag försöka göra färdigt inbjudningskorten till min brors bröllop i sommar. Både han och hans sambo är helt hopplösa på pysselfronten, så jag åtog mig det uppdraget.

• Lapinette

Tinga - om du kommer till Stockholm måste vi boka in en brunch!

Gällande bokrean så åkte jag alltid in på morgonen då den startade och köpte en bunt böcker som jag så noga prickat för. Faktum är att de flesta böcker sedan så snyggt stått i bokhyllan, ganska så olästa. Så nej, ingen bokrea längre utan pocketböcker vid behov och så självfallet guideböcker. Nästa inköp blir Lonely Planet Kalifornien när den nya upplagan kommer ut i april.

BS - stackars lilla Iris. Har sett kortet på henne på FB.

Brödbak, har inte bakat på säkert 15 år. Så maken har aldrig smakat mitt bröd ... men kanske ska jag starta med det igen. Det är bara så att vi inte äter speciellt mycket bröd längre så det känns lite onödigt att baka.

EA - håller tummarna för ditt test imorgon!!

Vad mer, jo vi har varit iväg och kört ett spinningpass. Ätit lite thai och promenerat hem precis lagom tills snön började yra ned. Nu blir det en slöareftermiddag hemma med semla och en eftermiddagsfilm.

• Fru E

Tillbaka fran shoppingturen

Hittade valdigt manga fina trojor/blusar lite singollatopaktigt men var de snygga pa????!!!??? Neeeeeeeeeeeeeej inget satt fint sa irriterande nar jag ville ha en extra fin topp/tunika. Samma med alla kjolar som jag provade.......suck!
    Jaja hittade iaf ett nytt traningslinne men inga overdragsbyxor sa tog en kaffe pa espressohouse istallet och akte hem

Nu vantar nog lite stadning och kanske ett bad innan festen sa jag blir pa lite battre humor. Ar saaaaaaaaaaaaaaa duktig pa att deppa ner mig redan fran borjan

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare