• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

tågjäntan: hoppas du får hjälp av amningen då!

Lappis: du får tvinga dem att långtidsodla. Bestämmer inte du över dina embryon? *konstigt* Känns som att ngt nytt måste provas. Å andra sidan blev du ju faktiskt gravid nu sist även om det tyvärr blev utomkvedes. Kanske ett litet hopp? *hopp hopp*

Telis: vad skönt att du känner så! Du är ju inte onormal på ngt sätt, snarare avundsvärd. Och det är ju sannerligen inget dåligt liv du lever heller. Barn är inte allt i livet. (Lätt för mig att säga jag vet.) Sedan tror jag att en komponent varför folk i den här tråden ibland blir så "hysteriska" (obs, nu räknar jag in mig själv i gänget) är att när det är ngt man inte kan få så vill man ha det ännu mer. Själv tyckte jag det var läskigt att börja skjuta skarpa skott för hela livet skulle ju förändras, och man skulle bli så bunden bla bla. Men sedan när det inte gick med en gång då blev man ju ännu mer på.

Jag har vabbat halvdag idag (maken tog andra halvan), Moa hade 40 gr feber men ingen mer spya iaf. Få se om vi åker på det, ännu så länge inga känningar. Jag som sett fram emot att träffa Vänner med make imorgon Hoppas vi är friska och kan gå!

Ngn som har en tv-modell att rekommendera? Vi ska titta imorgon. Vår fjärk har åkt i golvet en gång för mkt och funkar inte längre, vilket bla är ett problem när man vill se DVD

• BrudSommar2006

Hej, jäklar vad mycket att läsa ikapp, vi får se hur långt jag kommer eller om jag får ta det i helgen, vi är i alla fall hemma.

Vilken pärs natten och dagen har varit, stackars, stackars Iris!!! Och stackars maken som kämpade med henne under natten och morgonen. Operationen gick i alla fall bra och hon kommer att ha full känsel i fingrarna tack och lov. Nu är det bandage i tre veckor som gäller men det får gå. Synd om henne har det varit i alla fall men fördelen både på akuten och idag har i alla fall varit att kommer man med en helt hysterisk Iris så får man gå först i köerna och vi fick en operationstid rätt fort plus att de var snabba med att ge henne lugnande. Jag känner mig helt slut både fysiskt och psykiskt men det ordnar sig väl. Tyvärr, trots att vi påpekade det tusen gånger innan operationen så klantade de sig och missade att ta de där förbannade blodproven och med tanke på hur svårt de hade att sticka henne även när hon var nedsövd så väntar vi nog med dem.

• Mrs  B

Hej BS!!!

Åh vad skönt att allt gått bra och att det är ok med Iris!!!!
    Hoppas verkligen att hon blir bra snabbt igen!
    Kram på er

• fru AM

Oj BS - vilken pärs! Har tänkt på er idag! Skönt att op är över i alla fall men synd att de missade att ta blodproven.

Tapetföljeongen: Dagens tapetsering totalt misslyckad. Den släpper på massor av ställen samt glipar i skarvarna - och det här var ändå en bra målarfirma ... Nu spelar det liksom ingen roll länge att det saknades 2 rullar eftersom de förmodligen måste göra om alltihop från början ... Znark!

JAg och sonen har idag gjort vit choklad- & jordgubbsglass. Smeten var vrålgod - imorgon skall den färdiga glassen avsmakas ...

Trevlig helg alla - och EA: rapporterar du på söndag?

Kram till alla!

• BrudSommar2006

Har kommit ikapp nu, Nenne, stackars lillkillen, jag får sådan ångest när de små lider!

EA, trist med minus, hoppas att du testade för tidigt eller att det var fel på testet och att tanten inte dyker upp nu istället.

Mrs B, kul med intervju!

AM, men vad fasen, hur kan de misslyckas så!

Cicci, det blir inget Junibacken imorgon, Iris ska ta det lugnt med sin hand men jag smsar också.

• Fru E

BS-nej nej nej har INTE testat minus an har inte testat alls, tidigast pa sondag

AM-klart jag kikar in i helgen kan inte halla mig borta sa lange

• Fru E

AM-men vilka klapare till att satt upp tapeter!!! Irriterande varre, hoppas de star for tapeterna

• Fru E

Planen for imorgon ar att aka och shoppa lite nya traningsklader och fika tror jag och sen fest pa kvallen

• Fru E

EGO-usch nu blev jag deppig, tank om det blir minus
    Jaja ska sluta gnalla nu och se en film istallet

• BrudSommar2006

EA, nu blir jag förvirrad, visst har ni pratat om att testa minus, har någon annan testat eller har jag läst helt fel?! Orkar inte gå tillbaka och leta, det var så mycket att läsa ikapp som det var, jag utgår ifrån att jag helt enkelt läst fel någonstans, det var ju en himla tur!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare