• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Nenne, dom tycker att det är lättare att avgöra kvaliteten på embryona efter 5 dagar än efter 2. Då ska embryona ha utvecklats till blastocyster och då är det lättare att se fragmentering osv.

• Lapinette

Vilket så här i efterhand säkert hade varit toppen för vår del som får toppägg tillbaka men där något ändå uppenbarligen är fel. Enkelt att vara efterklok.

• Lapinette

Fast å andra sidan ... hade varit jäkligt jobbigt att åka till Falun för alla VUL och blodprov.

• Ore

Mrs B skrev 2009-02-27 15:27:41 följande:

OreHur hittade du mig då???? Via de andra eller???*nyfiken*
    Tror faktiskt att det var du som addade mig för lääääänge sedan (typ november eller så) Jag tror att jag inboxade min adress till några då, så när jag nu börjar komma överens med FB igen (gillade inte alls den nya utformningen) så såg jag i alla fall att jag hade en jättegammal friend request från dig...?
  • Mrs  B

Liten
    Älskar att undervisa, men ibland sviktar självförtroendet...
    Men kan mer än vad jag tror...

• Mrs  B

Ore
    Så kanske det var, vilket minne man har.....

• Lapinette

Mrs B - härligt med en stöttande man som peppar upp självförtroendet när det sviktar. Go for it!

Ego - jag igen gällande långtidsodling. Kvaliteten i sig blir inte bättre med långtidsodling men sannolikheten att välja ut det allra bästa ägget stiger. Samtidigt så kan man aldrig veta om de ägg som inte klarar sig i långtidsodling HADE klarat sig i livmodern men å andra sidan har man många misslyckade försök och ett stort antal ägg så varför inte pröva?

• nennesjuttioåtta

Känns som den där leken man gjorde när man var liten, där man kastade upp en hög med singel och sa "hur många barn får jag när jag blir STOR" och så många som landade på baksidan av handen skulle det bli. Kunde bli 25, eller inget, beroende på hur högt man kastade och hur små händer man hade. Plocka upp en näve ägg ur frysen *skaka,skaka* och se hur många som landar.

• Lapinette

Har nu läst på lite och förstått att man kan långtidodla eskimåer samt att frysa in dem på nytt. Sen får vi se vad min klinik tycker om det.

nenne - får inte en jäkla sten att stanna på min hand *muttrar*

• Liten med Mindre

Trevlig helg alla!

Nu bär det av ut i solen!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare