• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

MrsB: Grattis till intervjun! Ska hålla tummarna för dig...

Och bild på dig i nya frisyren kommer upp på FB så småningom, eller kanske i galleriet???

Vad är det för skillnad med långtidsodlade embryon? Rent logiskt så låter det ju bättre, det är ju otroligt mycket som kan gå fel i början, men hur funkar det med kroppen när man sätter in dem?

• kängu

Nu tar jag FRREEEEEEDAAAAGGGG!!!! Jag och maken ska snart sticka iväg på Baby & Barnmässan, men innan dess ska jag trycka i mig lite morotskaka och en kopp kaffe. Ha en härlig solig helg!!!

• Fru E

Mrs B-roligt med ny frissa säger som Ore att en ny bild i galleriet vore fint

Ego- ytterligare en nojja är att jag inte känner mig gravid vilket gör att jag har svårt att tro på plus slut på alla ego för idag!

Nenne-här är en till som är godissugen.....blir nog en liten påse till tv:n ikväll. Måste ju ha lite hemma ifall testet visar minus att trösta mig med

• fru AM

Tapeten är ett mysterium. Vet att vi pratade om den tilltagna mönsterpassningen (68 cm). Han måste helt enkelt ha fått hjärnsläpp och räknat fel. Nu är dt ingen superkatastrof ser jag, eftersom gamla och nya tapeten bara kommer mötas i en 20 cm-sträng i ett mörkt hörn ... Men hittar de inte samma färgbad ska jag i alla fall be att få lite kompensationsrabatt på någon tapetrulle elelr ett presentkort. JAg är en jobbig konsument.
    Nu släpper jag detta och går vidare!

• Ore

AM: Du är mer en smart konsument än en jobbig, tycker jag! Har de gjort fel så ska de stå för det, tycker jag absolut!

Är också godissugen, var jag egentligen redan förra helgen, men i min butik har de bytt lösgodissortiment. Var ingen ide att handla när det bara fanns tre-fyra av mina favoriter. Så nu måste jag leta efter ett nytt inköpsställe för lösgodis, suck... (Å andra sidan så blir dt inte så mycket godis då, så jag kanske inte ska lägga så mycket krut på det )

• Fru E

Ore-det är väldigt viktigt för humöret att lägga krut på lösgodis sortiment

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Hurra! Vad kul med intervju (eller kanske inte kul men kul att få bli kallad iaf!) Håller tummarna att du får det! 6 mil, är väl rätt långt - om man bor söderöver.

Ikväll blir det kalasmat, smörgåstårta och KAKOR! Wehooouuu!!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    Bajs med tapeterna! När vi skulle tapetsera hallen i lägenheten så räknade de också fel. Fast åt andra hållet. Så då kunde vi ju lämna tillbaka. Fast iofs gick det åt mer än vi hade räknat just för att det var en massa loppor som vi fick lov att skrota. Men vi blev kompenserade för det så vi var nöjda, men man undrar ju, de jobbar ju med sånt och borde då kunna rabbla antal rullar i sömnn, eller bli så där skadade så att de så fort de går in i ett rum har räknat ut hur många liter färg och antal våder det hade behövts. Ungefär som när en annan ser korrfe och annat som har med jobbet att göra. Man kan ju knappt få en trycksak i händerna förrän man konstaterat "aha, 170 g Scandia 2000 falsat på fel ledd - vilka amatörer!"

• Telemarkgrrl

Lappis, klart att dom ska långtidsodla! Varför inte liksom?

AM, aaaargh, vad irriterande med tapeten!

Kul med intervju, mrs B, jag håller tummarna!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare