• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

På tal om barnkarusellen så har jag ringt min akup och ska dit igen om ca 2 veckor ... så då är det bara att köra igång igen! Planen är (ja, ni ser ... kan inte låta bli att planera) att ta ut från frysen i början av maj. Då har jag typ 2 månader på mig att komma i fas igen.

• Lapinette

Skulle vilja be CvL att långtidsodla några av mina eskimåer (eller alla) för jag tar hellre in 1 topp embryo än typ 5 halvdanna. Rättare sagt ... jag har ingen lust eller ork att göra 5 FET (om 70 % av 8 embryon klara upptining).

• Fru E

Lappis-känns det bra att börja barnverkstan igen?

• nennesjuttioåtta

Lappis
    sounds like a skitbra plan!
    Jag är toknyfiken på vad akupunktören ska säga, är han bluff och båg eller kommer det att hända nåt? Måste jag äta alger syltade i hundhår?

• fru AM

EA: precis - konstigt att räkna så fel. Han sa dessutom att vi skulle kunna klara oss på 4 rullar om vi hade tur och då sa ja nej ta 5 så det säkert räcker. Och så behövdes det 7!!?

EA igen: Du kan ju testa ändå. Får du plus kan du väl säga att du avhåller dig från att dricka (eller dricka så mycket) just eftersom ni försöker få barn. Enligt viss forskning ska man ju låta bli alkohol då ... (vilket inte hejdat en sisådär 400 miljoner på fyllan-graviditeter).

• nennesjuttioåtta

Lapinette igen
    Hoppas de gör det! Långtidsodlar, alltså. Måste väl vara det bästa? Åååh undrar om hur det blir med det för vår del, wooaaaahhh läskigt!

• Mrs  B

Hej hej

Vilken dag.........

Sovit dåligt som vanligt, trött som sjutton.....

Var i stan i förmiddags och klippte mig, mamma passade barnen.
    Nu är jag riktigt kortklippt, KUL!!!!!

Var hemma till lunch och gjorde världens bästa pannkakor och dessutom nyttiga (mjöl = hälften vanligt och hälften graham)

Och sen ringde telefonen och jag har fått en INTERVJU (HURRA), i och för sig ett jobb 6 mil härifrån och lite oklart hur mycket och i vilket ämne, men skit samma för jag ska iaf dit om en vecka och diskutera vidare.
    Men man är ju som sagt inte ensam.....

Nu ska jag läsa ikapp.....

• Ore

EA: Ett minus men en tant som inte kommer, då skulle jag börja fundera på testfel, "låghormonare" och andra grejer...
    SÅ jag förstår hur du tänker.

Låter som en bra idé att testa på söndag, om inget annat händer.

AM: Två rullar fel låter väldigt mycket, tycker jag... Har de missat att räkna med en av väggarna, tro?

Ego: Har precis tagit ledigt från jobbet för en tävling i slutet av maj, och meddelat personalchefen att jag kan springa en tävling för jobbet i mitten på juni... Känns litet surt att tänka på att jag kunde varit i nionde månaden då om det tagit sig direkt. Annars har jag precis varit duktig och diskuterat både barnvagn och skötbord med min gravida kollega utan att bryta ihop... Hon har fått veta att vi försöker (svårt att förklara min reaktion annars).

• FruCicci

Jag vet VARFÖR det vet vi alla som har barn!
    Det är helt jävla underbart fantastiskt!
    Så allt kämpande och trevande och all berg och dahlbana är värt det om ni lyckas

HEJ HEJ på er...

Skrev ett låångt inlägg i går som försvann, då blev jag så förbannad så jag gick ut istället.

Ag febern, så menar det att om man ger barn alvedon blir de ju piggare och då leker de hetsigare ist för att vila, vilket betyder att viruset eller febern i sig stannar längre i kroppen. Man ska inte ge alvedon alls säger de nu på BVC om det inte är nödfall och upp mot 40 grader och barnen är slöa. Verkar de vid gott mod trots hög feber ska man tydligen låta bli...

EA hoppas på +++++++++++++++++++++++++++

Vet inte riktigt vad ni har skrivit, för idag har jag jobbat. Vabbade i går eftermiddag, så jag hade lite att göra idag iaf.

Spännande med akupunkturen igen, lappis.
    nenne du skulle visst med börja såg jag.

malte har gått upp i vikt, precis som piff o puff, underbart

iris, hoppas det har gått bra idag

AM lycka till med tapeterna!

Nu ska jag läsa lite till....

• _koko_

Lappis - Kan man långtidsodla eskimåer? Det trodde inte jag, men jag har å andra sidan aldrig frågat heller. Hoppas det blir som du vill!

AM - Kanske tog de inte hänsyn till mönsterpassningen? Vilket det förstås borde vara spöstraff på när man faktiskt arbetar med att sälja tapeter...

Telis - Har ju inte träffat din man, men jag har svårt att tänka mig en bättre mamma än du. Men om du inte känner att det är värt att gå igenom en ÄD ska ni såklart inte göra det. Du har ju en stund till att fundera.

Rekommenderar Synsam (t ex gallerian) till alla som har svårt att hitta glasögon, tycker de är mycket duktiga och hjälpsamma där och har många snygga bågar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare