• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Jag tycker det låter sunt och gläds med dig, Telis! Vad skönt att känna så! på dig!
    Ibland tänker jag och vi har pratat en del om det, att det känns som att vi kämpar men vet inte riktigt efter vad och VARFÖR.

• Fru E

*vinkar till alla*

Denna veckan har varit kaotisk med möten varje dag så hinner ju inte ens in och kommentera vilket står högt på jobbagendan

Tinga-skönt att det gått lite bättre på nätterna nu och att Piff & Puff ökar i vikt

BS-blev det någon operation för Iris?

Ego- Testa jaaaaa det var den där frågan om man skulle eller inte.....på ett sätt får man veta direkt och kan släppa eventuella tankarna på om det är plus eller ej och gå vidare. Å andra sidan är det skönt att älta lite till och ha hoppet kvar men samtidigt "skönt" att kunna gå vidare om det inte är plus. ÅÅÅÅHHHH vad jag inte kan bestämma mig!!! Har inget test hemma heller så måste köpa.
    Kruxet är att imorgon ska vi på fest med vännerna (de som gifter sig nu i maj som inbjudan kom till igår) så jag vill inte avslöja ett ev plus då eftersom det är deras dag imorgon. Om jag testar innan imorgon ändå så kommer jag inte att kunna komma undan med att jag inte dricker på festen eftersom tjejerna vet att vi försöker och bortförklaringarna känns lite löjliga då........Alltså har jag inte kommit fram till något vettigt alls förutom att maken sa att efter dag 32 får du testa (de senaste har varit 28 och 30).

Oj vad långt det blev!
    Slut på Ego

• Lapinette

Telis - det låter helt underbart! Och jag förstår dig då jag tänker likadant i vissa stunder ... och sen i andra så får jag den där längtan.

• nennesjuttioåtta

EA
    Låter som en bra idé, vänta till efter festen! Du blir ju inte MINDRE gravid om du väntar och slipper hålla minen. iiiiiiih! hoppas på plus på söndag då!

• Lapinette

nenne - precis så är det! Mitt i all strävan om att nå ett plus så glömmer man bort varför man man vill dit. Ibland undrar jag varför i helsike utsätter jag mig för detta? Vi valde (och det är jag glad för) att endast göra 3 IVF så nu är det åtminstone slut med hormoner och sprutor ... men det mentala finns ju där ändå.

EA - ett tips, testa i helgen! Mycket skönare och du får tid att smälta resultatet.

• fru AM

Telis: Jag tycker du är mycket, mycket klok. OCH lyckligt lottad! Stor kram! (fast jag kan inte låta bli att önska er ett litet pyre ändå .. förlåt )

Lite malplacerat kanske, men nu ett ytligt ego-jävla-skit-inlägg: Målaren har precis meddelat att tapeten inte räcker. Tapetaffären måste ha räknat fel. Det fattas två rullar - och då är det ett ganska litet utrymme vi pratar om! Nu får vi bara hoppas att de får fram två rullar till från samma färgbad ... annars kommer det bli skitfult det är jag säker på.

• Lapinette

Ahhh... läste inte om fest och test på söndag. Låter som en bra idé.

• Lapinette

AM - vi råkade ut för samma sak i vårt kontors/gästrum. Fast det var maken som hade räknat fel ! Det fanns samma bad så rummet blev helt ok men surt sa räven.

• Fru E

Ego igen-dagens nojja är att testet visar minus och då undrar man var f-n tantj-veln är.........

AM-konstigt att räkna fel på 2 hela rullar.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare