• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Hallåååå i tråden...

FREEEEEDDDAAAAG!!!

Var på systemet igår och köpte ett Amaronevin och en flaska 30-årig konjak. Är då fasen att det var present... Men kylen är laddad med en flaska vitt, så det blir en mumsig pasta till det ikväll...

EA: Plussitiva vibbar, men du gör nog rätt i att inte dra för stora växlar på det än. Men det kanske är läge att testa ändå? De stiger rätt fort molnen... *gnider blåmärkena från mitt fall för några veckor sedan* Kanske bäst att få ett besked ganska snart? Men jag håller tummarna såklart!!!

Håller också tummarna för Iris, hoppas att allt går bra. Och hoppas även att Livia blir feberfri snart!

Telis: Vad bra att cystan minskat! Kan den självläka helt? *okunnig*

Åter till arbetet, måste vara flitig idag. Ska bara...

• kängu

Liten- låter som att du inte har några ursäkter kvar...

Nenne-

Nej om jag skulle ta och gå ut med mina stackars hundar... de borde vara aningens kissnödiga vid det här laget!!

• Lapinette

Telis - undrar varför de inte skrapar henne när cellgifterna inte funkade? Tänk vad vissa måste gå igenom ... helt otroligt!

Ore - låter som mitt koncept, vitt vin och god middag ikväll. Gick till bolaget i onsdags istället för att träna (förkyld + ont i tjejmagen) och köpte på mig ett gäng goa viner.

• Liten med Mindre

kängu - nä, bara mitt velande kvar...

stackars hundar - jag som sprungit till toa hela förmiddagen. Fast när jag har tråkigt dricker jag mycket vatten, om jag inte har godis, och då blir det några turer. Hjälper ju inte att jag fryser som en blöt hund idag heller. Säkert för att jag inte tog med ett ägg imorse...

• Telemarkgrrl

Lappis, det är nog som med endo, det spelar ingen roll hur mycket man har utan på var/hur det sitter.

Ore, man ska väl aldrig säga aldrig men dom säger att endocystor inte kan försvinna av sig själva. Att den minskat lite beror nog på att jag tar Synarela nu, när jag slutar med den kan cystan mycket väl börja växa igen.

• Telemarkgrrl

Lappis igen, jag jag fattar inte heller varför dom inte gjort något?! Det låter ju som om hon faktiskt skulle kunna ha dött av det. Det kanske satt så att det inte gick att komma åt?

• muggles

Liten: klart du ska göra op! Du kommer att fundera i flera år till om du inte gör det. Så nu har jag fattat beslutet åt dig, bra va?!

Telis: bra med liten cysta! Nu börjar det lacka mot vår... och ÄD

Nennelainisen: RÖVSVETT! KANYLBALLE! Stackars din syster och hennes familj - vilken oro! Hoppas allt går bra!

AM: ja just det - hicka kommer jag ihåg att Moa hade ofta på slutet

Skulle gått på spinning imorse men Moa spydde 3 ggr mellan kl 01 och 02.30 så inte en chans att jag kom upp kl 6 som planerat. Stackars liten, efter sista gången var hon spak. Men imorse fick hon i sig lite fil och efter det var hon piggelin som bara den. Jag och maken har spritat oss för att inte smitta oss själva (el ngn annan), hoppas att det inte är calicivirus. Men hade det varit det så tror jag inte att hon hade ätit fil imorse.

• _koko_

Telis - Vilka goda nyheter, det går verkligen åt rätt håll nu!

Liten - Min brorsa opererade ögonen före jul och det gick toppenbra! Han hade riktiga flaskbottnar förut och behöver nu inte glasögon ALLS! Han velade också en massa år först, men till slut var det så många i hans umgänge som gjort det med lysande resultat att det vägde över.

Hua för njurbäcksblabla, verkar riktigt obehagligt!! Jag har knappt ens haft urinvägsinfektion sen jag var liten, glad för det! Hoppas det inte är något allvarligt nenne, jobbigt att svettas så mycket på nätterna!

Mmmmm, vin... Får kanske ta en sväng förbi systemet och köpa några flaskor carl jung och lite alkoholfri öl på vägen hem.
    Måste även förbi apoteket, för jag har nog fått tillbaka vaginosen.

Smaskar annars lösviktsgodis, inte fel alls. Har dessutom äntligen lite paus på jobbet, så har jag riktig tur kanske jag faktiskt kan gå så tidigt som jag hade tänkt! Hoppas!

• _koko_

Just det, nenne, kramar till systersonen, hoppas han blir bättre snabbt!!!

Och jag lyssnar på mix megapol på mornarna (såklart ), men jag har bara hört reklamen en gång och då reagerade jag bara på att han sjöng konstigt... Ska lyssna bättre framöver.

• nennesjuttioåtta

koko
    hahha ja gör det! Sen kommer du att nynna "ruuunka kok" resten av dagen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare