• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Var precis inne på FL och såg att tjejen som gjorde ÄD testade positivt imorse!!! Helt fantastiskt ... men snart är jag den enda kvar på den tråden som inte blivit gravid (jag + 2 tjejer till ... en efter, en har lyckats med sina IVFer).

Min förra akup. fick mina ögon att sluta svämma över så fort det blåser lite eller är kallt ute. Dock har det precis börjat komma tillbaka. Men under 4-5 månader har det kunnat vara orkan och inte en tår har kommit. Känner nu att jag verkligen behöver sätta igång med akup igen.

Själv låg jag och läste adoptionstidningen häromkvällen och kände hoppets låga börja lysa. Har ju snart stått 1 år i kö och vad har jag under den tiden lyckats åstakomma? 1 utomkvedes och ett ett segdraget helvete.

• Lapinette

Njurbäckeninflammation - då har jag legat i över 40 grader i feber i fosterställning med enorma smärtor i rygg/mage.

• Telemarkgrrl

nenne, mja, har du haft det så länge som femton år så är det nog inte just njurbäcksbotteninflammation. Men då är det säkert inte cancer heller! Hoppas att det är ett litet lättåtgärdat problem, det är så himla irriterande när dom inte hittat något fel alls.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag hade inte ont alls, jag mådde "bara" väldigt illa och kände mig väldigt sjuk i allmänhet så det finns alla varianter av njurbäckeninflammation.

• kängu

EA- håller fortfarande tummarna!!!

Nenne- fy vad läskigt med lillkillen
    Bra att du tagit itu med nattsvettningarna... Jag är expert på att skjuta på saker med min hälsa som jag inte tycker är "akuta", men det är så skönt när man får det gjort!

BS- Hoppas att Iris hand mår bra!

Telis, skönt att cystan krymper!

Lappis- Skönt att hoppet har infunnit sig. Hur lång kö "brukar" det vara för adoption?

Frullan, din galning, det är inte normalt att vara på jobbet så tidigt

Själv har jag en ovanligt seg morgon, kan det bero på att det är fredag??
    Vaknade inatt med fruktansvärd kramp i höger sidan på bebismagen. Höll i sig en bra stund innan det släppte. Kändes lite läskigt, någon som känner igen det?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Vet ni hur lång tid det kan ta att stå i kön? Har ni valt länder och så?

Liten
    ja, jag tror också de tär hormonellt. Men å andra sidan har de tagit flera hormonprover på mig redan i samband med utredningen så... äh. Vi får se. Nu tog de en total blodstatus, vad nu det är, så får vi se om han hittar något. Annars sätter jag mitt hopp till akupunktören.

Glömde ju det viktigaste

FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG WOHOOOOOOO!!!

• Lapinette

nenne - vi har gjort nada gällande adoption förutom att betala in årsavgiften. Har hela tiden skjutit på det där med utredningen och just nu ligger det en påminnelse att ta tag i detta i höst. Först ska man ju gå en obligastorisk utbildning och bli utredd så det lär dröja innan vi behöver välja land etc. Vad jag har läst så är köerna 3-4 år just nu.

• nennesjuttioåtta

Kängu
    ja, jag med. Jag brukar alltid prata med mamma först (hon är sjuksköterska) och då är ju ingenting något att oroa sig för. Så när hon säger "hmmm, det där låter ju inte så bra. Det måste du kolla upp." så får man ju en infarkt av chocken (och det är ju ännu sämre)!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    shit pommes frites...

• MSW

Nenne: Fy så hemskt med hjärnhinneinflammation! Jobbigt med nattsvettningar, precis som liten hade jag det efter förlossningen.. Annars bara vid feber! Hoppas det löser sig hur som!

Kängu: Kramp är väl ganska vanligt i graviditeten, har jag för mig.. Men i magen har jag inte känt!

Telis: Gött med så bra besked från gyn!!

Bs: Hur har det bara gått i natt och idag på morgonen?!

Ea: Åh.. Så jäkla spännande!! *viskar försynt* när vågar du testa, om tantskrället tänkt hålla sig borta..?

Ego: Natten har varit hyffsad.. Han har vaknat lika ofta som vanligt, men en gång somnade han om efter bara ersättning och en annan gång somnade han helt av sig själv efter han fått amma! Så han kan om han vill..

Idag jobbar maken bara halvdag eftersom vi ska iväg och ta halvårskort på lille plutten idag! Så det blir tidig helg för oss! Skönt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare