• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Telis - trodde alla fick så där förbenat ont (som jag haft två gånger) när det gällde njuren. Har fått lega på sjuhus och varit helt väck.

• kängu

Lappis, oj 3-4 år! Trodde inte det var så lång väntetid.

MSW- skönt att det gått lite bättre inatt!

• nennesjuttioåtta

En till grej, jag har tagit tempen varje morgon och den ligger fortfarande högt, 36,9 imorse. Vet inte om det har något samband med nattsvettningarna, att jag ligger för högt och kroppen kämpar för att sänka den till den nivån jag ska ha.

• nennesjuttioåtta

här skiner solen! Och igår rasade snön av taket hr på jobbet så hela huset skakade och jag rullade iväg med kontorsstolen av tryckvågen. Hur jobbigt som helst. Så kanske, kanske de har rätt ändå - våren är på väg!

• Lapinette

Kängu - köerna blir bara längre och längre. Vi skulle ha ställt oss i kö så fort vi började med våra utredning 2007. Det kostar bara några tusenlappar. Först så ville maken inte diskutera det alternativet. Han tyckte jag var pessimistisk som inte trodde på IVF men när den första IVF'n inte funkade så var han mer öppen för diskussion. Men så sköt vi på det hela tiden, tänkte nästa gång (IVF) så funkar det säkert.

• Lapinette

nenne - är du säker på att du haft din mens eller är du sjuk?

• fru AM

Telis: vad bra att det bara var en liten cysta och att celrovet såg bra ut!

Nenne: LÄSKIGT med lillkillens vattkoppskomplikation! Och jag som kämpar för att Livia ska få vattkoppor ... men det är ju för att lillebror ska slippa få det när han är för liten ... HAr faktiskt funderat på att vaccinera henne mot vattkoppor!

EA: Ingen tant! Tjoho!

Kängu: kramp i bebismagen ...? Känner inte igen det på din beskrivning men har förmodligen haft det! Mitt största grav.relaterade problem är (förutom mina galet kliande ben) att ungen stuffar omkring som värsta tävlingsdansaren ... dygnet runt. Dessutom har han hicka hela tiden. Men jag käner att han lever i alla fall!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    alltså, jag blödde så mycket att jag fick använda toaborsten för att få bort allt från botten och det är pyttelitet brunt fortfarande (1 vecka senare). Och med menskoppen så får man ju koll på mängden än om det bara ska samlas i en binda eller tampong. Jepp, det var mens. A lot.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Gud vad härligt med ett plus i tråden men förstår att du känner dig lite ledsen. Men du är nära nu, och har ju FET *precis nu kom jag på att det är sånt här som jag själv inte ville höra* ...
    GAK! KRAAAAAmM

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare