• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Vafan, jobbar ni, eller?

Heyy, det gör jag med! Nu Pawh riktitt! GAAH!

Mindre
    Om du ändå tagit dig tid till att kolla upp, leta en klinik som ska göra det och funderat öht - BOKA TID! Du kommer inte att ångra dig, fatta vad gött att vakna upp seende! jag är ju en fara för mina grannar för jag tänker att om inte jag ser dem så ser de inte mig, och struttar omkring naken tills jag fått i linserna. Då blir Nenne pryd (så dags då liksom). Me jag skelar också så jag kan nog inte göra en sån op enbart. :-s

muggles
    Runkbulle!

• Ore

Japp, jobbar. Nästan...

Kom helt plötsligt på att allt som ska vara gjort den här månaden måste göras IDAG. Va f*n... Så här korta månader är ett elände... (Utom när det gäller att beräkna BIM när man insett att man verkar ha 28-dagarscykler...)

• nennesjuttioåtta

Ore
    När har du BIM nu? Eller är det ÄL på g?

• Lapinette

nenne - jag försöker (jobba)! Den här veckan har verkligen varit kass i jobbsyfte.

• nennesjuttioåtta

Jag ar äntligen börjat få en massa saker att göra. HURRAAA!!! Så jag sitter och kreerar för glatta livet. (ok, lite BT tid måste jag få unna mig, de tär ju för fan fredag!)

• Liten med Mindre

Nenne - skelar du? Det har jag inte märkt. (Det syns inte alls när du skriver... )

En kompis skelar något fantastiskt - lite annorlunda känsla att prata med honom. Fast han använder inte glasögon eller nåt annat för att avhjälpa.

• nennesjuttioåtta

Liten
    heter du ju (har kommit på att jag skriver mindre utan att ens upptäcka det fatala misstaget)
    Jag skelar när jag är trött, har druckigt för mycket, när det är mörkt, om jag kollar från "fel" vinkel... Då sticker vänsterögat rätt in i näsroten. jobbigt när man kör bil på kvällen, eller ligger framför soffan och tittar på TV.Glasögonen hjälper dock eftersom de är fasettslipade. Men de är inte så bekväma att ligga med. Alltså ligga på en kudde med skalmen pressandes mot tinningen. Och jag vill ju helst ha linser. Annars har jag exakt likadana glasögon som Telis. Fast i titanfärg som matchar vigselringen.

• Ore

Nix, fick böj på ÄL-stickan i söndags, så ÄL ska vara avklarat nu.

Det var exakt 4 veckor efter att jag fick böj på cykeln innan, så jag räknar med BIM exakt 4 veckor efter förra tanten kom instövlandes. 9/3 blir det, så jag får snällt vänta ett tag till. *hoppas på er andra så länge, just nu är det väl EA som ligger närmast ett eventuellt plus, men hon verkar sticka huvdet i sanden idag...*

Vinkar i alla fall, ifall hon sitter och smygläser här...

• nennesjuttioåtta

Andra gånger det är jobbigt är när man är på partaj och man ser hur den man pratar med inte tänker på vad jag säger utan att jag ser ut som en seriefigur. Eller när mannen säger att "nu har du druckit för mycket"...

• Ore

Ligga med glasögonen??? Men Nenne då

(min tolkningsförmåga kan väl inte ifrågasättas eller?)

Nåja, jag håller helt med att skalmen är otroligt jobbig, märker jag varje gång jag vill ligga och läsa i sängen, innan jag somnar och efter att jag tagit ut linserna.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare