• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Tinga - jag gillar fortfarande dom jag har mer än annat jag sporadiskt tittat på i affärerna. Varför utsätta sig för pressen att hitta nya då. Skruvar i skalm-skruven lite då och då (tur att jobbet har verkstad med pytte-mejslar), har bytt "öronkrokar" och "nässtöd". Vetesjutton vad det heter?

Jag lider inte särskilt av glasögon i mitt dagliga liv - förutom att maken alltid glömmer att de är där (kras - aj! min näsa), Mindre tycker de är jättespännande (greppa dra dra - "klappa fiiiint!" - klappa klappa smeta ut avtryck), och att linserna måste med när jag ska gympa, resa bort, det regnar ute etc.

Måste förresten köpa nya solpåhäng med, förutom nya glasögon o linser - så jag är väl snart uppe i op-avgiften.

• Liten med Mindre

Snacka som Carl-Jan - det gör man med en fin NTI-skena för tänderna som jag har. Läspar så lagom sött. Kanske skulle ha en monokel till det för att fullända intrycket.

• Tinga

Telis - va; du avskyr dina glasögon och kan ÄNDÅ inte hitta några som är bättre?!? Jag tror att jag och kängu får komma till Stockholm en runda och hjälpa er stackare som inte lyckas köpa glasögon själva! Mitt senaste glasögoninköp gjorde jag på 5 minuter; jag bara stegade in i en affär där de för tillfället hade ett erbjudande om att man fick bågarna på köpet, tog fram ett par brillor ur hyllan och köpte dem. En tjej i butiken hjälpte mig att kolla igenom hela sortimentet, men vi hittade inga som var bättre än dem jag plockat fram allra först.

• Tinga

Liten - pluttarna på näsan heter sadlar.

• Tinga

Telis & Liten - har ni svårt för att köpa kläder och andra "utseendedetaljer" också?

• kängu

Tinga- Vi kanske både borde bli glasögonstylister som Liten pratade om?
    Vi får åka upp till Sthlm och göra en insats!

• Lapinette

Vilka glasögonproblem!!! Jag är nöjd med mina förutom att jag har för litet huvudet (det är ju inte glasögonens fel utan min mamma + pappas) så de åker ned stup i kvarten. Går liksom inte att böja dem mer bakom öronen ... platt pekines c'est moi.

• Lapinette

Telis - inte ens lite, lite manodepressiv??!!

• Liten med Mindre

Tinga - glasögonen jag har nu ropade på mig från hyllan. Fast då var de blågröna - tänkte "om de finns i någon rödaktigt ton tar jag dem". Och vips fanns de i rödlila.

Nuförtiden känner jag ofta igen känslan - "hmm...den här är lite rolig/känns mysig/fin/cool" Då är det egentligen bara att slå till. Fast jag har svårt att hitta sånt som faktiskt framkallar den känslan..

Däremot finns det många inköp som känns "jo, men den här skulle vara bra att ha" - de inköpen är sällan lika bra.

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2009-02-27 12:26:11 följande:
    Telis - va; du avskyr dina glasögon och kan ÄNDÅ inte hitta några som är bättre?!? Jag tror att jag och kängu får komma till Stockholm en runda och hjälpa er stackare som inte lyckas köpa glasögon själva!
    Ja, jag avskyr alla glasögon. Och ja ja ja ja ja, kom upp och hjälp till!! Jag bjuder på lunch om ni hittar några fina till mig.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare