• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Ore - jag handlar nästan bara lösgodis när jag hittar lyx-godiset som vissa affärer har. Är ju chokladoman. Maken handlar dock utan urskillning tycks det mig (fast när jag försöker handla åt honom så blir det förstås fel. )

AM, 68 cm mönsterpassning låter ju enormt! Minns att mina föräldrar knorrade över min tapet med 20 cm eller nåt när jag var liten (eller så minns jag fel).

Tur att jag inte har tapetserat på länge - för såna val är inte heller lätta. Det bästa när jag väl bestämt mig är att jag nog sällan ångrar mig. Tack o lov. Fast då blir det som nu - tycker fortfarande om mina gamla glasögon, fast de kanske ser slitna/omoderna ut i omvärldens ögon. (Ungefär som att jag fortfarande gillade min barndomstapet när föräldrarna rev ut den 25 år senare...den var väldigt mycket 80-tal.)

MrsB - superduper med intervju! Hoppas hoppas hoppas!

EA - köp ett test ihop med godispåsen - och ta på söndag. Och om du vill så har du först en mycket blöt o trevlig fest imorgon!

• Liten med Mindre

Får kalasmat jag med... Soppa (rester) och våfflor. Maken är ansvarig och han fick våffelabstinens. Passar ju utmärkt efter veckans semlor och dagens biskvi.

• Lapinette

Mrs B - lycka till med intervjun!

Kokisen - har också fnurlat på det där med långtidsodling. De måste ju kunna vänta i 2-3 dagar efter de har tinat för att se om det funkar istället för 1 dag som de gör nu. Fast å andra sidan så kanske ingen av embryona överlever och då blir det inget FET eller så kanske jag får 3 stycken tillbaka? Eller kan man frysa in dem igen? Och varför har de aldrig provat att långtidsodla mina? Jag fick ju 5 toppembryon förra gången. Som sagt, frågorna är många ... svaren är få.

Vilket jäkla härligt väder det är! Jag VILL INTE jobba!

• nennesjuttioåtta

Kalasväder!

Hur många tinar de åt gången? Det blir ju lite meckigt om de bara tinar ett åt gången och långtidsodlar, men å andra sidan känns det slösigt om de plockar fram 3 direkt och sen blir alla kanon!

• nennesjuttioåtta

liten
    ÅÅÅH biskviiii my favorite! Näst efter ...semla eller NEJ kardemummakaka med frosting. Eller NAAAJ morotskaka såklart! Nej vänta!! Kladdkaka menar jag! ÅÅÅÅÅH varför ska man vara sånt KAKMONSTER?!?!?! Stackars maken som ska åka bil med mig en timme för jag känner mig speedad (eller också somnar jag).

• Fru E

Kladdkaka är klart det bästa mmmmmm med riktigt god choklad och härligt kladdig mums!!

• Lapinette

F12 chokladdröm som de serverade till min man i tisdags ...mmmm... det var nog bland det bästa i chokladväg jag ätit.

Annars väljer jag biskvi av ovan nämnda nennefavoriter.

• Fru E

Hmmm....kanske skulle göra en kladdka ikväll.....

• Liten med Mindre

Biskvi var en favorit långt innan jag kände till kladdkaka. På högstadiet gick vi alltid o köpte en jättebiskvi under PUB, före showdansen på lördagar. Och efter att vi hade klämt en härlig pizza och shoppat. Det var tider det. Förstår inte att vi kunde med att dra på trikåer och gympadräkt efter det intaget.

• Lapinette

nenne - kanske jag kan be dem att plocka fram två och hålla på dem någon extra dag?? Förra gången fick jag ett åter efter en dag som hade gått från 4-celligt ned till 3. Kändes lite sisådär. Om båda växer till sig så är det ju bara att vänta på tvillingar ... sure om de jäklarna vill stanna där inne.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare