• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2009-02-27 12:43:01 följande:
    Telis - inte ens lite, lite manodepressiv??!!
    Nä, inte ett dugg.
  • Telemarkgrrl

Tjohoo, nu är det nedförsbacke till helgen!

• Lapinette

IGEN! Åker du upp för att åka ned varje helg??!! Ja, borde boka en dagstur men själv tänker jag ägna helgen åt att sova. Det känns som evigheter sedan jag fick en hel låååång natts sömn.

• Lapinette

Telis - glömde kommentera - vad skönt att slippe berg- och dalbanan! Själv är jag på en lugn, låg plan nivå just nu. Känner varken tjohooo eller skit i helvete men vet att så snart jag sätter igång igen så är jag fast.

• nennesjuttioåtta

Telis
    Jag tycker karusell är ett alldeles utmärkt ord, jag blir skitdålig och spyr bara jag tänker på att snurra runt.

Nej, oftast är jag dumglad men det där barnlöshetsgrejsimojsen ligger som ett sår man råkar pilla bort skorven av ibland och då är det det enda som existerar och då gör det ont. Och när det är hyffsat läkt så känner man ändå att det finns där någonstans och skaver. Tråden är som att pysa ut luften ur en tupperwareburk, fånigt men nödvändigt för att man ska hålla längre än till bäst-före-datumet.

Lapinette
    samma problem här, litet huvud och fejs, så när de ska böja till glasögonen för öronen så måste de böjas långt frän där de egentligen ska och så blir det en lång strånk kvar.

Glasögon är skitsvårt att hitta till mig, jag kan se hur många fina som helst men när de kommer på MIN näsa.... GAAAAAAAAAAAAAAAH!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    En dagstur bort för att åka nedför säger du...?

• Lapinette

nenne - japp, åka upp för att åka ned . Brukade ta någon sån tur per vinter men inte sen maken flytta hit ... han är inte lika begistrad över att gå upp typ 06.00 en lördag för att åka skidor.

• Telemarkgrrl

Ja, nedför är bäst, uppför är bara jobbigt.

nenne, om man redan har passerat bäst-före-datum då?

• Telemarkgrrl

Fast jag ska inte åka skidor den här helgen. Med "nedförsbacke till helgen" så menade jag bara att det är rätt sida om lunchen, det är snart hemgång och helg liksom.

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-27 13:11:02 följande:
    Ja, nedför är bäst, uppför är bara jobbigt.nenne, om man redan har passerat bäst-före-datum då?
    Vad är du, en mjölkliter i solsken? Nej, jag snackar bäst-före den genomsnittliga dödsåldern här.

Den som uppfann liften borde få nobelpris!
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare