• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Förresten har jag också fått tant - prick på tid. Så jag har tagit min del

Nä NU är det mackur... annars blir maken gramse på mig.

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

Gäsp
    Ska man verkligen vara på jobbet innan halv sju på morgonen???... känns lite tidigt. men ena katten skulle prompt ligga på min mage tidigt i morse och det är inte skönt nuförtiden... så jag var liksom vaken och redo. Känner nu att det skulle vara gött med en timmes sömn... men jag kan ju inte sova HÄR.
    När jag jobbade i berlin sov jag dock under skrivbordet några gånger. Men det var för att min galna rumskamrat låste ut mig ibland. Inte frivilligt liksom.

Just det glömde vråla GRATTIS åt maltes viktuppgång. Fy vad härligt att rätt diet fått honom att öka nu. Hur funkar det att hålla dieten? Minns inte riktigt men är det både mjölkprotein eller "bara" laktos?

EA hur går det med flytningarna. Tantj'äveln hoppas jag verkligen inte dyker upp.

vad skönt det är att det har blivit så ljust på mornarna förresten!

Apropå ingenting så har vi ett rpesentkort på Ticket som går ut i sommar men vi hinner inte resa nu innan mitt flygförbud träder in. Så jag ringde igår och bad att få förlänga presntkortet eller så. men NEJ det gick minsann inte. Dom uppmanade mig att sälja dte på blocket
    Känns som sjukt dålig service

• Liten med Mindre

Godmorgon FruLlis - o alla andra!

Kisse på magen låter jättemysigt, nu när det inte är någon annan i den. Och sova under skrivbordet låter inte superskönt - men vad gör man inte för lite sömn. Maken lade sig platt på golvet under min säng på BB - innan vi fick ett dubbelrum. Han sov nog gott med efter den natten.

Kan du inte skicka iväg mannen på en resa med någon (Borren?), och sen ha din del "innestående".

EA - förstår inte att maken inte ville analysera flytningar.

Vickan - grattis till kommande lönehöjning. I alla fall låter det lovande. Här har vi skjutit upp lönediskussionen tills i höst, för att se om det finns pengar att förhandla om.

Muggles - blev lite nyfiken - åker du offpist i bikini - eftersom du håller på med deffning??

• fru AM

Godmorgon!
    Kan meddela att vår anti-Alvedonkur inte hjälpte på Livia. Fortfarande febrig. Men bara på nätterna. Är inte det konstigt?

Jag är så pälsdjurallergisk att det bara på ett väldigt abstraktplan kan låta mysigt med en katt på magen, fast det börjar ändå killa i halsen av tanken ...

Deffning: Själv håller jag på att "deffa" mig inför upploppet på grav. Två månader kvar. Det innebär tyvärr i mitt fall att jag plötsligt tvångsmässigt äter bullar och bakverk ... Min och sonens matlagningsworkshop har urartat till att enbart handla om godsaker ... Idag ska vi göra hemgjord glass, förmodligen med vit choklad och jordgubbar. Hej och hå!

Idag håller jag bl a tummarna för Iris hos handkirurgen (och att de lyckades lämna det där blodprovet!) samt för att EA fortsätter att vara tantfri ...

• Liten med Mindre

AM - "deffa" kulan genom att lägga till kanske funkar med. Är du rund o go nu?

Vill minnas att det var roligast med sötsaker när jag började i köket. Sen följde mat under några år - tills det blev nödvändigt att laga mat, då var det inte lika kul längre. Kanske därför jag fortfarande gillar att mecka med sötsaker när tiden tillåter.

Alla lyckönskningar till familjen BS!

• _koko_

Ååååh, Frejis, vad roligt med hjärtat!!! Nu ska du se att det blir en liten bebis! Och vad skönt att du också gillade citygyn.

Håller tummarna för EA!

Håller även tummarna för att natten gått ok för Iris (med föräldrar ), och att dagen idag också går bra.

FruLlan - Jag vaknade halv 6 i morse av en dröm, men jag tog det lugnt och var inte på jobbet förrän strax före 8 ändå. Skönt att göra sig i ordning och äta frukost i lugn och ro, det brukar jag inte orka annars. Positivt är ju att man kan gå tidigt om man kommer tidigt (ibland iaf, idag SKA jag gå senast 3 har jag bestämt, får se hur det går med det...).

Mmmm, bullar, är sååå sugen på det! Måste baka i helgen, men hinner jag det? Måste röja ur nya garaget eftersom vi får det målat nästa vecka. Sen ska vi gå ut och äta på lördag och på söndag har vi brunchgäster hemma. Hmmm, söndag morgon kanske.

Vad SKÖNT också att Malte går upp i vikt nu!! Hoppas sömnen blir bättre när han blir mättare och mår bättre, annars har ju både muggles och liten bra tips.

• Telemarkgrrl

Hej hallå!

Jag håller tummarna för EA, FruL, BS, Livia et al för att slemmet fortsätter, kön är kort, undersökningen går bra, febern försvinner osv!

Själv har jag inte så mycket att komma med. Annat än att jag var hos gynekologen häromdagen och det är bara en cysta och den har inte växt utan snarare blivit några millimeter mindre. Och cellprovet var helt normalt. Tjohooo!

Nu snöar det lite försynt i Stockholm igen trots att löpsedeln imorse sa "Nu kommer våren. Äntligen!".

• Liten med Mindre

Telis - skönt att cystan krymper lite! Alltid något att fira så här på FREDAG förmiddag.

• Fru E

*Snabbt besök innan frukost och möte*

Ego-fortfarande härligt tantfri och dag 30 idag men vågar som sagt inte hoppas för mycket för att minska fallet sen

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare