• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Kanel eller kardemumma borde funka bra i puddingen med eller varför inte chili om ni är vågliga

• Lapinette

Liten - det funkar säkert bra utan sprit. Själv är jag inte heller mycket för sprit i desserter men faktum är att jag t o m häller i mer konjak än vad som bör och sörplar i mig desserten utan några som helst problem .

• Lapinette

Tror jag ska prova Telis fruktsallad med amaretto i helgen. Maken köpte Amaretto på en av sina resor i höst enbart för att jag skulle testa den efterrätten och än har det inte blivit av.

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-02-26 14:41:28 följande:

Lappis - visst går de väl att göra utan sprit? Kanske en anings kaffe för brytningen? Gillar inte sprit i desserter.
    Cognacen märks verkligen inte - dvs smakar inte sprit - utan det blir bara snäppet godare (säger AM som nu gjort Lappisfondanterna två gånger! Med hallonsorbet till)
  • Lapinette

Hallonsorbet ... det har jag inte provat än. Dock glass med hallon eller grädde med hallon.

• Liten med Mindre

EA - kardemumma kan det nog bli. Avgudar pralinhusets tryfflar med kardemumma. Fast kaffe i choklad kan också vara en höjdare med rätt avvägning.

Har ju turen att ha en syster som är fd kallskänka, så hon får bestämma vad det ska vara i.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-26 14:53:31 följande:
    Hallonsorbet ... det har jag inte provat än. Dock glass med hallon eller grädde med hallon.
    Jag la en kula hallonsorbet i ett litet glas brevid själva formen med fondanten

Vill man inte ha konjak kanske men kan klämma i lite apelsinsaft + rivet apelsinskal?
  • Lapinette

Apelsin tror jag någon av tjejerna på den andra tråden har provat.

Attans ... min hjärna har mentalt tagit Sportlov med resten av barnen i stan. Har så svårt att koncentrera mig på jobb denna vecka (obs, mer än vanligt ska jag nog erkänna).

• Liten med Mindre

AM - jag har dåliga minnen av kombinationen apelsin-choklad samt vild sjögång. Sitter i sen 20 år.

Men för andra kan det nog vara fint.

• Telemarkgrrl

Jag håller med, konjaken sätter bara piff på det hela utan att smaka sprit. Vi har haft halloncoulis till.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare