• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

EA&MJ skrev 2009-02-26 13:16:56 följande:

Ego Fråga-någon som har fått nästan som aladåbaktiga saker och lite snigelslem vid BIM??? Kan inte förstå varför jag får det nu......lär inte ha ÄL....slut ego och äckliga detaljer
    men Ea, nu blev jag ännu hoppfullare!! Jag (och fler med för den delen) fick mer "slem" när jag plussade!! Kändes som att det kom mens, men var bara slem..
  • MSW

Muggles: Någon måste juh vara sträng, attans vilka rackarungar det blir annars!!
    Tyvärr tror jag denna någon kommer att bli jag i den här familjen..

• MSW
    MSW skrev 2009-02-26 13:21:27 följande:
    Muggles: Någon måste juh vara sträng, attans vilka rackarungar det blir annars!!Tyvärr tror jag denna någon kommer att bli jag i den här familjen..
    Iofs kan det bli rackarungar iaf.. Men risken är mindre...
  • Liten med Mindre

EA - tycker oxå att det låter spännande med mer slem. Miljöskadad som jag är.

Sträng i vår familj - det blir nog jag, tror jag. Fast kanske är vi ganska lika maken o jag. Mormor lär i alla fall bli som mormödrar ska vara - snäll o bjuda på fika.

• Fru E

Hehe är nog maken som kommer att vara sträng i vår familj i längden. Jag är nog det i början men veknar efter ett tag om jag inte lär mig att vara mer envis och inte tappa humöret

• Blivande fru L

Hallåj i tråden!

BS - Usch för Iris skärsår! Och ögoninfektion på det - typiskt! Kram på er!

Piggelin - Observant av dig, vi ligger en timme före här i arkipelagen.

EA - Hur är trosstatus idag? Förstår att det är för tidigt att ropa hej, men det är ju så spännande! Håller tummarna!

Muggles - Jag tror du gör rätt och tycker du är strong som orkar ta fajten med Moa. Jag hör också till dem som inte tycker att barn ska få bestämma för mycket. Jäkligt lätt att säga innan man har några.

MrsB - Glada nyheter med Maltes viktuppgång! Förstår att det känns bra.

MSW - Låter om att ni haft en helt ok natt, hoppas de blir fler och fler.

Lappis - Tycker så synd om din FL-kompis, jag kan inte ens föreställa mig hur det är att hamna i den situationen.
    Jag drar också en lättnadens suck över att maken och jag är överens om adoption som ett alternativ om det inte funkar på annat sätt. Dessutom har vi åldern på vår sida, jag är purung (bara 31) .

Cicci - Jag tror på att ge febernedsättande. Det finns förstås olika sidor av allt, men själv mår jag så dåligt av feber att jag tar Alvedon när jag har 37,1... Victors dag blir säkert lite mera dräglig.

Frejis - Härliga UL-nyheter! Hoppas det känns bra.

Frullan m.fl. - Jag är glad och stolt över att kunna förgylla era liv med svordomar!

Ego - I helgen bär det av till Stockholm. Vi ska gå på Operan med min mamma och hennes man. Det ser jag fram emot, jag är en riktig sucker för opera och klassisk musik. Maken är mera tveksam men kommer snällt med och bildar sig en egen uppfattning.

En annan bra sak är att kön till IVF/ICSI verkar vara "bara" sex månader, i bästa fall ännu kortare. Alltid nåt!

• MSW

FruL: Vilken tur att kön inte är lika lång som i sthlm! När man nu tvunget måste hamna i den överhuvudtaget!

• Fru E

Själv tror jag bara det är en fis på tvären än så länge och fortsätter att sticka huvudet i sanden säkert bara tanten som jävlas riktigt rejält för att göra livet ännu surare än vanligt kring BIM

• Blivande fru L

MSW - Precis! Helst skulle man ju inte hamna i kön överhuvudtaget, men när man väl gjort det vill man förstås att den ska vara kortkort. Jättejättekort.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare