• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

MRsB - vad skönt att lillkillen blivit större. Går nätterna bättre oxå eller?

Muggles - heja dej!

• Lapinette

Liten - tack för beskrivningen. Vill ni fortfarande köpa hus?

muggles - sjukt men sant så känns det ändå som en tröst, att det är folk som har det jävligare än oss på barnfronten. Vi har åtminstone adoption som ett tänkbart alternativ och än så länge har vi åldern på vår sida ... även om den snabbt tickar på.

• BrudSommar2006

Cicci, stackars Victor som har feber igen, det kan ju vara av sprutan, jag minns att Iris blev jättedålig av den, de frågade tom på bvc när vi var där om vi ville komma tillbaka för sprutan en annan gång eftersom hon riskerade att bli dålig precis över jul men jag tyckte att jul var väl bra eftersom vi ju ändå skulle vara hemma då. Tror hon fick en släng av alla tre sakerna på en gång. Fast på barnläkarmottagningen säger de absolut att man ska ge alvedon som febernedsättande så jag undrar verkligen om det stämmer som de säger på ert dagis även om jag också hört sådana rykten.

• MSW

EA&MJ skrev 2009-02-26 10:52:10 följande:

MSW-lyckas du alltid logga in när det är byta av bajsblöja?? Kanske inte vill prata med oss egentligen
    Det är nog sonens sätt att visa att det inte är okey att jag sitter vid datorn!
  • Liten med Mindre

msw - var hörde du det där om ris? Vad skulle asiatiska småbarn leva av? Har inte hör det själv. De säljer ju risgröt för 4 månaders.

Skulle tro att det bara är att se till att det svällt ordentligt, så att det inte sväller i magen, JAg brukar fortfarande över-koka riset som Mindre ska äta av.

• BrudSommar2006

Mrs B, vad roligt att han äntligen börjar gå upp i vikt!

Har aldrig hört att småbarn inte ska äta ris, tvärtom?

• Liten med Mindre

Angående feber o alvedon så försöker jag begränsa det till natten och när jag ska vila - när det gäller mig själv. Är Mindre jättehängig o gnällig kan hon få en på dagen, men jag tror också på att försöka låta febern verka så länge som den inte löper amok.

Dvs tar inte piller för att orka vara aktiv, möjligen för att orka vara överhuvudtaget. Kan ju tycka att Victors dryga 39 grader klassas som hög feber som rättfärdigar lite hjälp.

• Liten med Mindre

Lappis - vi kikar inte på renoveringsobjekt.

• MSW

MrsB: Grattis till maltes uppgång!! Så jäkla skönt!!

Arga snickaren är ett himla trevligt program tycker jag! och tänk vad roligt att våga såga och bygga, när någon talar om (lite iaf) hur man ska göra så man inte behöver oroa sig för att det blir helt fel!!
    Bra också att han inte bara bygger, utan löser konflikter också..

• muggles

MSW: kan det vara att de kan bli förstoppade av ris? Jag har inte hört att man inte får ge ris.

Cicci: vi ger Alvedon om Moa har hög feber och verkar allmänt hängig och det tänker jag fortsätta med. Varför skulle det läka snabbare om man låter bli - är det den höga temperaturen som tar kål på bakterierna eller? Fast det funkar väl inte om det är en virusinfektion...?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare