• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Vi tittade på Arga Snickaren igår (första gången) - paret som fick hjälp och blev lite uppläxade var så lika oss att det var kusligt (till sättet att hantera problem/uppgifter, inte utseende). Vi satt o gapade båda två, kände oss träffade, och tog nog åt oss lite grann också av de förmaningar de fick. Kan ju vara bra inför husköp och ev renovering.

Det blir ju så uppenbart vilka problem det kan bli, när man ser beteendet utifrån som åskådare.
  • Fru E

javisst ja Frejis har ju VUL idag LYCKA TILL!

Här är mötet över så jag hinner jobba lite, tur det

• muggles

EA: *hoppas*

Frejis: stort LYCKA TILL!

Nenne: QKILUR! QK! QK! Är en förresten kukspya förresten vit?

Piggelainen: aha, ja kanske klarnar det ngt. Har de 2 barn också? Heter inte hon samma som din kusin? Snart visning, blir spännande! Har du förresten sett att vår gamle spritfestvän D har förlovat sig???

Cicci: det löser sig med lunchen. Kul att du kan luncha lite längre! Jag är flexibel, kan antingen ta mig in till stan (tar bara 10min m buss) el bli upphämtad, vilket som.

Ja just det ja, det var ju en circle of friends, jag labbade runt lite. Tänkte aldrig på då att det kanske varit smartare att starta en grupp. Jag har startat en grupp också men dit är inte du kvalificerad än Vickan

Jag tycker FB är roligare och roligare. Halva min släkt är med och har fått kontakt med gamla vänner (som jag tappat kontakten med) och gamla skolkompisar/jobbarkompisar. Funkar utmärkt att hålla kontakten med bekanta på lite lagom internetavstånd, se vad som är nytt i deras liv och så. Med de djupare vännerna mejlar man ju mer.

• BrudSommar2006

Hej, jag är så nervös just nu att jag inte kan koncentrera mig på att jobba. Jag vet inte om jag är mest nervös för fastandet från klockan två inatt eller eventuell operation imorgon. Vi ska i alla fall åka förbi barnläkarmottagningen idag och hämta remissen för blodprov och försöka få det gjort samtidigt, det enda är väl att provtagningen brukar vara en speciell enhet på ett helt annat ställe än dit vi ska för att träffa handkirurgen men maken ska försöka ringa idag och se om vi kan få det gjort samtidigt.

Koko, be att få komma och hälsa på på dagisen innan ni bestämmer er, det klarnar säkert mer då.

Liten, har svårt att tro att samtliga dagis i ett område skulle vara så dåliga! Lustigt att ni båda två kände igen er i paret i programmet. Skulle sett det men det kom ju annat i vägen igår.

Iris hand ligger nu på FB. Mer intressant hade kanske varit att fota köket innan saneringen när vi kom hem igen igår. Tror faktiskt att vi fick hjälp fortare av att vi kom dit i blodiga kläder.

Fy vilken dag, jag har åkt på jordens ögoninfektion också och kan bara ha högra ögat öppet på trekvart, ska gå hem tidigt idag, tror inte att jag får något gjort alls i alla fall.

• muggles

BS: glömde ju kommentera. Stackars stackars Iris. Men jag tror och hoppas att det kommer att läka fint. Nerver kan ju också "hitta tillbaka" till varandra och växa ihop igen fast det kan ta ett bra tag.

• Liten med Mindre

BS - gå hem med dig! Du kan behöva hinna vila lite. Och försök bestämma er för att det kommer gå kalas inatt utan välling. Så att inte Iris märker att ni är nervösa.

(Hmm...klarar ni en natt, och sen bara en till, sen verkar det ju som det värsta suget har gått över enligt de som prövat. Var det AM o Sweet eller?)

• BrudSommar2006

Liten, vi får se, är hon nyopererad och ledsen vet jag inte om vi tar tag i det här med vällingen just då faktiskt. Jo, jag ska nog gå tidigt men inte riktigt än.

• muggles

Har märkt på sista tiden att Moa är nära att bli nappberoende. Jag vägrar att ha ett barn som går med napp hela tiden, som pratar genom nappen etc. Igår när vi kom hem efter dagis och utevistelse började hon gnälla direkt. När hon inte fick nappen så började hon gråta. Jag gjorde i ordning mat men det skulle hon inte ha (det var mattid). Hon skulle ha "banaaan!". Fan heller att ungen får banan ist f mat tänkte jag. Så jag började göra i ordning min egen mat och tänkte att hon kanske äter den istället för den fina hemmagjorda portionen med torsk och potatismos som maken gjort. I en halvtimme grät hon i protest! Jävligt jobbigt att lyssna på. Jag försökte med ca 5 min mellanrum att avleda, krama, sjunga sång, erbjuda leksak mm. Inget hjälpte. Jag visste precis vad hon ville man jag är mer envis än henne När jag satte mig att äta så fick hon samma mat som mig men ungen vägrade fortfarande. Lite knäckebröd med smör och "ossst!" (som hon befallde) gick ner. Jäkla unge.

Men efter det så var det slut på nappgnället iaf. Min mamma och min man är dock för eftergivna och orkar inte lyssna på gråt i en halvtimme. Maken försöker ta strider med henne men hon vinner alltid. Det är bara jag som är hård som sten Problemet är väl att det blir svårare för mig att ta striderna när inte de andra gör det.

• Fru E

BS-kan du inte jobba hemifrån lite så du kan vila??

• Lapinette

BS - vilken jäkla otur ni har!! Styrkekram.

Telis - självfallet skiner solen efter en vecka med massor av snö. Precis så var det för oss när vi åkte till Canazei .

Liten - attans att jag missade programmet igår, såg bara slutet så jag uppfattade inte hur de var som personer.

Frejis - lycka till på VUL!!! Tror att du kommer hit till tråden helt lyrisk (inte ett dugg avis ... nej då).

Gällande FB så ska faktiskt maken äta middag med en gammal skolkamrat i Paris ikväll som han inte har sett på typ 15 år. Allt pga att de numera har kontakt via FB.

Övrigt - har suttit och tröstat FL-kamrat som har testat negativt efter sin allra sista IVF. Hon fyller 42 i sommar och då är det stopp med IVFandet. Hennes make vill inte adoptera då han redan har två tonårsbarn. Jäkla vad tungt det måste kännas.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare