• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

Snabbt inlägg innan bajs-byte!

Stackars stackars Iris! (och föräldrarna).. Men vore juh kalas om ni kan fixa BP p åsamma gång!

Frejis; Lycka till! Vilken tid var det?

Ea: Håller tummarna!

• Fru E

Muggles-tycker du gör helt rätt . När det blir aktuellt för oss kommer jag att göra precis likadant (fniss säger jag nu när jag inte har en vrålande unge i örat). Tror man ska vara konsekvent och visa att det inte är ok

• Fru E

MSW-lyckas du alltid logga in när det är byta av bajsblöja?? Kanske inte vill prata med oss egentligen

• muggles

Köpte förresten senaste numret av Mama. Kände igen mig på pricken i Camilla Läckbergs upplevelse av BB och första tiden med bebis. Övergivenheten när bebisen bara skriker av hunger och man inte vet vad man ska göra för att det inte funkar att amma. Otroligt läskig känsla av noll kontroll!!! Skönt att se att även andra kan känna så!

Tycker även att det är befriande med ngn som säger rent ut att hon tycker det är astrist att leka med sina barn. För även om jag kan tycka att det är roligt att leka med Moa åtminstone ibland, så är det ändå skönt med folk som vågar säga sådant som inte är politiskt korrekt alltid.

• muggles

EA: visst hjälper det att vara konsekvent. Ett exempel är ju att på dagis får hon ingen annan mat än det som serveras (och knappast banan ist f mat). Då lär hon sig att äta det som erbjuds. Igår var jag nästan för snäll när jag erbjöd den mat som jag åt istället men jag ville testa om hon åt då. Hon kunde ha fått banan som efterrätt om hon ätit maten Hård - moi? Japp!

• muggles

Lappis: ja oerhört tungt!!! Kan inte föreställa mig det nästan.

• Mrs  B

Hej hej

Skickar massor av kramar till Iris och BS!!!!!
    Usch som det kan gå!!!!!
    Men tror också att det kommer att läka fint och bli bra igen.
    Maltes händer ser helt vanliga ut igen efter hans brännblåsor.

Har precis kommit hem från bvc och Malte HAR GÅTT UPP I VIKT.
    Dagens bästa nyhet!!!!!
    Nu ligger han strax under "medelkurvan" och det känns bra. Nu kan det ju bara bli bättre, eller hur????
    Tog även 1 års sprutan så nu får vi hoppas att han inte reagerar allt för mycket på den.

Nu måste jag plugga...
    Vi hörs

• Fru E

Muggles-japp barn kan vara väldigt manipulerande när de vill något. Ska bara påminna mig själv senare om det med

• Liten med Mindre

Lappis - hon var den som planerade in absurdum, skulle få in tusen olika förslag och värdera var och en för att hitta det absolut rätta = fick aldrig något gjort (hmm...hur var det nu med mitt ögon-velande)

Han - massor med sätt-igång, tidsoptimist som drar igång mängder med projekt som inte riktigt blir slutförda, framför allt inte på den tid han trodde det skulle ta. Kunde aldrig sitta still utan måste ha något projekt hela tiden. Gissa vem av dem som rev ut hela övervåningen och lämnade det i kaos-skick. Hon lämnar gärna över svåra praktiska saker till honom - för han gör det bättre (eftersom hon inte övar). (Å vem är det som snickrar och fixar med bilen hos oss månne??)

• MSW

BS: Håller med liten, gör inte stort problem av det innan..

Ego: Inatt sov A först fyra timmar innan han vaknade och ville ha mat! Så sen när han vaknade efter en och halv timme igen hade jag ork nog att inte bara amma och gå och lägga mig igen, värmde ist lite ersättning och gav honom i sängen. Vilket lugnade honom (han åt bara 25ml så hungrig var han juh inte) tillräckligt för att få i honom nappen. Det tog förvisso nästan en timme innan han gav sig efter att jag blandade att ge honom flaskan och nappen. MEN han ammade inte och han somnade (tillslut) ändå.. Så det finns hopp!
    Jaja, vi får se hur det utvecklas!

Förresten, hörde igår att man inte ska ge småbarn ris? Någon som vet varför? iofs så hörde jag samtidigt att det finns ris i burkarna från sex månader, men skulle ändå vilja höra VARFÖR man inte skulle?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare