• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Blivande fru L: Så bra med den korta kön! Det var goda nyheter mitt i allt!

EA: slem låter bra! Håller tummarna!

• Fru E

Skratt innan denna tråden hade jag inte tolkat att slem skulle kunna vara så bra

*dags för fika som en praktikant bjuder på*

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-02-26 14:07:35 följande:

Skratt innan denna tråden hade jag inte tolkat att slem skulle kunna vara så bra *dags för fika som en praktikant bjuder på*
    Kom ihåg att inte prata om slem på fikat ...
  • Grodan12

Stackars Iris, hoppas att det inte är så allvarligt med handen!

Blivande fru L, det blir förhoppningsvis i sommar då, hoppas kön går snabbt!

Ea: Håller med övriga, låter spännande, håller tummarna!

Frejis: Skönt med fint VUL! Det ska ju ändå vara ganska liten risk efter man har sett hjärtat slå.

Läste glatt alla svordomar igår, har ingen på lager som kan toppa de tidigare, men ska fundera lite...

Tråkigt med huset MSW, hoppas ni snart hittar ett annat (till rätt pris)

Skönt att det går åt rätt håll med Malte nu! Vi ska på sexmånaderskontroll på måndag.

Lappis: Oj vad tungt det måste kännas för din FL-vän, hoppas hon hittar något bra sätt att gå vidare på.

Nu kan jag också sälla mig till akupunkturgänget, har haft ont i handlederna sen någon månad innan sonen föddes och har äntligen kommit mig för att söka hjälp. Eftersom jag ammar och inte kan äta antiinflammatoriska lm ska jag nu pröva aku några veckor, var där i tisdags första gången. Lite läbbigt var det när hon skruvade på nålarna...

• Liten med Mindre

Kom med lite tips nu - ordnar utelunch nästa lördag när vi har badtunnehelg i Falun.

Klassiskt brukar det vara varm choklad, grillkorv+bröd+pinnbröd, samt cookies.

Funderar på att lägga till kanelbullar. Vad mer är mumsigt att ha vid uteaktiviteter? Kanske något annat än korven?

• tågjäntan

På tal om FB diskussionen (nu har jag inte läst allt) men behöver man egentligen inte godkännande från alla personer som man lägger ut på nätet? inkl facebook. I april förra året tog jag en hel del bilder på en klassfest jag var på. Det var bara jag i min klass som hade kamera så de andra ville se bilderna. Jag mejlade dem och samsamtidigt vänligt att jag inte ville att de skulle sätta ut bilderna på nätet (även om alla inte var på mig ). Nu har jag inte facebook så ajg har ingen aning om det efterföljs, men jag får lita på att de gör det.
    Jag vet oxå från ett scoutläger där de efter lägret fick lägga ner den lägerhemsidan för att någon hade sekretess eller eller vad det var, så hädanefter behöver de fråga alla föräldrar om det går bra att sätta ut bilderna på nätet.

• Blivande fru L

Lappis - Vi ska se Macbeth. Mamma har bokat bord någonstans i krokarna kring Operan kl. 17. Det blir en TIDIG middag för att vara en lördag!

Jag skulle absolut ge min välsignelse till att lägga ut bilder av mig på FB om någon frågade. Tycker bara att det är himla konstigt att ingen har reflekterat över att de kanske skulle fråga först...

MSW - Synd att ert skambud inte räckte till. Bra försök!

Hurra för slem och korta köer!

• tågjäntan

Liten med mindre
    En annan variant, det ena behöver ju itne utesluta det andra heller, är pastasallad med valfria ingredienser (fast soltorkade tomater i pastasallad är en hit ), eller tonfisksallad. Sådana sallader kan ju serveras kallt och behöver inte värmas väl på plats.

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-02-26 14:15:39 följande:

Kom med lite tips nu - ordnar utelunch nästa lördag när vi har badtunnehelg i Falun. Klassiskt brukar det vara varm choklad, grillkorv+bröd+pinnbröd, samt cookies.Funderar på att lägga till kanelbullar. Vad mer är mumsigt att ha vid uteaktiviteter? Kanske något annat än korven?
    Piroger! Med exempelvis mexikanskt kryddad köttfärsfyllning i (m majs, jalapenos i). Soppa i termos? (fast kanske jobbigt om ni är jättemånga). Renklämmor m pepparotsphiladelphia och någon grönsak (i st för pirogen då)
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare