• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Sjögång och apelsin/choklad??! Mitt minne av den kombinationen är de där jättegoda smala chokladbitarna man köper i Provence med choklad i mitten. Har tidigare inte varit något fan av choklad i kombination med frukt.

• Lapinette

Shit, med apelsin i mitten ska det ju vara.

• Fru E

Choklad och hallon, choklad/passionsfrukt mmmmmmmm

• Lapinette

Passionsfrukt har jag främst till vit choklad, gör ibland en vit chokladmousse och skrapar då passionsfrukt över.

• kängu

Nääää sluta prata efterrätter!!!! Jag har förvandlat till något slags kakmonster denna veckan, vill ha kaka och godis varje dag, helst flera gånger om dagen! Kommer bli stor som ett hus innan pyret poppar ut

• Fru E

Kängu ta en godisbit istället, är bättre för själen

• kängu

Har inget hemma, annars hade jag gjort det

• Lapinette

Ja, jag börjar bli hungrig. Ska nog ta lite te och en kiwi. Ikväll väntas blodpudding (maken är i Paris) .

• Liten med Mindre

Lappis - jag hade inte ätit sen frukost när vi sent på em kom på Polen-båten hem. Fick tag i ett paket biskviliknande kakor med apeslinfyllning o choklad på,som gick åt allihop. Sen på kvällen o natten blev det vild sjögång. Kakorna var inte lika goda andra gången...

Och så gissar vi alla vem som än en gång förlorade vinlotteriet på jobbet. Någon? Det känns som att det alltid är samma personer som vinner - tror inte någon av de 4 som vann var förstagångare. Hoppas jag har bättre tur i kärlek då!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare