• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

EA: Åh, vad jag håller tummarna för ett plus!!! *muttrar svordomar åt tanten, så att hon ska hålla sig borta*

BS: Hoppas Iris operation har gått bra. Otäckt att skära sig på barnbesticken. Finns det barnbestick i plast?

Frejis: Härligt med tickande hjärtat!

muggles: leka med sina barn gjorde min mamma aaaaldrig. Vi fick leka med varandra, eller med pappa. Och då var hon hemmafru fram tills jag var cirka 10 år! Mamma lät oss baka med henne, hon kunde sitta och rita litet, läsa sagor och så. Men ingen lek.

MrsB: Grattis till Maltes viktuppgång. Efterlängtat och välförtjänt!

Liten: Superfin bild!

Angående facebook så lägger jag upp bilder på folk som inte har facebook... T.ex. så figurerar både min familj, makens familj och en del släktingar på bilderna. Dock så kan (tror jag) bara ses av dem som jag har godkänt. Och så undviker jag detaljbilder på ansikten m.m. Har nog en del bilder från någon studieresa också, och det är nog bara halva gänget som var med där som jag har som kontakter på facebook...

• Blivande fru L

Svårt det där med FB. Det är ju inte så att jag har skyddad identitet och kräver att inte synas på nätet, men det känns underligt att få höra av personer som jag inte känner så bra att de sett bilder från vårt bröllop. Jag skulle helt enkelt vilja välja själv vad "alla" kan se!

• Lapinette

Mina sidor kan också bara ses av de som är länkade till mig (har nu kollat extra noga efter mitt ex varit där inne och snokat .. och tyvärr låg vissa fotoalbum öppna) men jag lägger ändå inte upp bilder på folk som inte vill synas på FB. Därför är det i princip mest vyer och något enstaka kort på maken och mig (och då har jag frågat honom om lov innan).

• Lapinette

Liten - receptet låter onekligen väldigt likt det jag har.

• Liten med Mindre

Piroger låter smaskigt - kan kanske värmas nära elden. Ska ta med hem till matkomittén.

Pastasallad låter lite kallt för mig i alla fall. Fast det är en picknick favorit på sommaren. Eller gärna med gryn av något slag. En ny favorit är bovetegryn.

• Liten med Mindre

LAppis - ska se om det blir fondant premiär på lördag då, syrran o jag ska rocka loss hemma när maken är borta. Innan blir det i så fall fläskfilé med italiensk fyllning.

Idag har jag nästan accepterad att jag inte kommer någon vart utan beslut på jobbet, då är det lite lättare att "njuta" av att surfa. Känner mig rätt värdelös ändå när de flesta andra stressar runt som tokar. Kommer helt enkelt inte på nåt mer att påbörja som jag kan fixa själv.

• Fru E

Liten-tunnbrödsklämmor med diverse fyllning?

• Liten med Mindre

Lappis - visst går de väl att göra utan sprit? Kanske en anings kaffe för brytningen? Gillar inte sprit i desserter.

• Liten med Mindre

Tunnbrödrullar eller "snittar" kanske vore något att stilla hungern med, medan man väntar på att det eländiga pinnbrödet ska sluta vara degigt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare