• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Lappis: det är väl inte alls sjukt att det känns bättre att ngn har det sämre, snarare mänskligt. Jag skulle också adopterat om jag inte kunde fått egna. Helt klart. För mig hade barnet i sig varit viktigast, inte om det är mina gener. Den här uppfattningen har stärkts efter att jag har fått barn, före var det viktigare att det var en blandning av mig och maken.

• MSW

Någon på mammagruppen som sa det, vet inte vad hon hade fått det ifrån.. (har inte hört från bvc)..
    Funderar på om det möjligtvis var så att det var med tanke på att det sväller om det inte är tillräckligt kokt som kommentaren uppkom av...

Ris äts ofta i den här familjen och då är det bra att vara på säkra sidan, innan lillkillen får smaka!

Men nu behöver jag inte fundera mer på det!

Tack för input!

• MSW

ANg alvedon så är väldigt restriktivt med det till mig själv med devisen "då vet jag juh inte om det går över".. Så jag får vara ganska dålig innan jag tar alvedon! Maken äter det som godis.. (i jämförelse med mig iaf...)
    Sonen har fått alvedon en gång hittills... Men tror att jag är lite snabbare att ge honom.. Men vill inte ge för mycket (hög feber och hängigt allmän tillstånd hör inte till att ge för mycket..)

• Liten med Mindre

På wikipedia stod det att feber kan göra det svårare för bakterier att överleva, samt att immunförsvaret aktiveras mer av högre temperatur.

På en annan sida stod att febern blossar upp av ett ämne som utsöndras både från de organismer som infekterat kroppen, och av kroppen själv.

• muggles

MSW: nä jag ger inte Moa Alvedon så fort hon har feber men de gånger hon blir riktigt slö och hängig då får hon, särskilt innan läggdags så att hon sover bättre (vilket ju i sig är viktigt). Lagom är bäst

• muggles

Vickans profil på FB är inte tillgänglig? Vad har du gjort nu Vickan?!

• Telemarkgrrl

Det kanske gällde "gammalt" kokt ris? Man ska ju helst inte spara kokt ris i kylskåpet egentligen, det är kanske extra viktigt när det gäller barn?

• Frejis

Hej!
    Har varit hos doktorn och fick se ett litet flimrande hjärta. Allt såg bra ut, Tick*n låg på rätt plats i livmodern fast var för liten med några dagar. 6+2 mättes h*n till.
    Fick en ny tid om två veckor för att se att allting står rätt till. Hörde att maken talade om Gynakuten på Danderyd under tiden jag klädde på mig
    Supergullig doktor (som tom tittade efter uvi och svamp, det sistnämnda har jag utan att veta om det och barnmorska. Fick rådet att röra på mig mer för att avhjälpa illamåendet, vilket stämmer så här långt.

Ska iväg för en lunch med en väninna nu, men tittar in här på eftermiddag.

• Fru E

Frejis-Grattis till det fina VUL:et nu kanske du kan slappna av lite lite iaf. Bra att du får fler VUL så ni kan ta det i etapper

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare