• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru FruLLan

hejsan tjejer
    frejan
    HÄRLIGT att du sett hjärtat slå! det blir ju så mycket verkligare då. Jag tror det kommer gå vägen den här gången! faaaan vad kul. Hur känner du dig, har oron minskat lite nu? Stor kram till dig. Blir såååå glad över ditt hjärta i magen

BS: men urs stackars Iris! Hur sjutton kunde hon skära sig på branbestick???? ska inte dom vara säkra? Stackars tjeje. Men jag tror inte det är något problem med nerverna barn läker ju så otroligt bra. hennes hand är nog helt okej. Men jag förstår att det är jobbigt för er alla just nu. Hoppas som dom andra att ni kan göra två flugor på smällen när honb fastar och ta det andra provet också. PLUS att ni kanske kan bli av med nattätandet helt. Vore vel kanon! Håller tummarna! och skickar en kram

Kokos. Fffffffaaaaan vilket lyxprobelm emd tre dagis. Jäklarns vad bra! Skulle vilja sitta i den sitsen kan jag ju säga.... Fyller du på måndag?????
    Jag hade totalt missat det, då fyller du på samma dag som min mamma om du nu nöjligtvis skulle kunna vara intresserad av den vetskapen

Sweet: åhhhh vad härligt det låter med en liten kattunge till. Jag kommer definitivt skaffa fler katter den dag vi flyttar. men just för tillfället får det räcka med två. Tycker dessutom att kokosens lil kisse ska få sällskap!

saknar dig förresten sweetan!!!!

cicci:jobbigt med feber och sjukdomar igen. jag ger alvedon!

HÄRLIGA svordomar.
    Jäääävlar vad glad jag blev ava att läsa dom. Mugglan är ett stort föredöme och även från ön kom det schyssta svordomar.
    Kukspya....
    hur har mitt liv kunnat vara bra utan den svordomen i mitt liv????

Kängu: förstår att det har varit /är jobbigt att inte känna super glädjen direkt. Jag tror dock att det inte är helt ovanliga känslor och verkligen ingenting som du ska skämmas för. Det är ju inte för inte det är super bra att ha 9 månader på sig att landa i son nya rol och känslor.

Mugglan: jag är inne på din linje när det gäller att ta strider och sätta gränser. Förstår att det var jobbigt dock, det är det.

Hmmmm
    är så hungrig så jag inte vet vad jag gör nu.
    Måste äta
    återkommer

• MSW

Frejis!! Så skönt med ett tickande hjärta och en ny tid! Undrar som alla andra, känner du dig mindre orolig nu?

• Liten med Mindre

Frejis - Så härligt att Tick'n tickar på!

• muggles

Frejis: JAAAAAAAAAAAAAA! Tick'n - woah, Tick'n - woah, Tick'n - woah! Ska jag gissa så gissar jag att oron bara är marginellt mindre...? Oron kanske inte försvinner men man lär sig leva med den. Jag hade delmål utstakade som jag bockade av; 12v (såklart), 26v (då klarar sig oftast barnet om det föds för tidigt) osv. Funkade rätt så bra. Sedan när barnet väl föds finns det ju mer grejer att oroa sig för.

Såg en dödsannons på en 13-åring härom dagen i tidningen "efter kort tids sjukdom" (aggressiv cancer?). USCH. Hoppas inte det händer Moa tänkte jag direkt.

• muggles

frullan och andra: japp tack för stöttning... Jag är nog lite sträng men tycker inte att barn ska bestämma för mkt.

• fru AM

Frejis: Vad skönt och bra och superkul att ni såg det lilla hjärtat! Kram!

Angående ris till småbarn: tänk vad hela Kinas och Indiens barn skulle må dåligt om det var farligt.

Angående Alvedon: Det är ju så att kroppens försvar mot infektioner är att höja temperaturen så att "angriparna" dör. Vi har tidigare gett Livia Alvedon lite för tidigt s a s men nu insett att infektionen läker ut fortare utan febernedsättande (så länge hon inte blir heltrött och slö och apatisk av febern, eller verkar ha ont någonstans - då får hon Alvedon). Igår kväll och i natt hade hon ganska hög feber. Men vi lät bli att ge henne något och i morse var tempen nästan nere på normal (37,5). Vet inte om hon är fit for fight till i morgon - vi får se hur hon är när hon vaknar efter vilan (så vida hon vaknar innan kl 14 - men måstenämligen ringa innan 14 om barnet ska gå på dagis dagen efter ... Och jag är så lydig ...)

• Fru E

Ego Fråga-någon som har fått nästan som aladåbaktiga saker och lite snigelslem vid BIM??? Kan inte förstå varför jag får det nu......lär inte ha ÄL....slut ego och äckliga detaljer

• Lapinette

muggles - att vara sträng har man igen efteråt.

• Lapinette

muggles - jag menar nu positivt! Insåg att man kan tolka min mening lite hur som helst.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare