• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Mrs B-har lyckats slarva bort ditt mobilnummer

• Fru E

Mrs B-MQ, Vero Moda, ICHI, Jansens, Esprit, Sisters (finns i gallerian i H hos Jansens) brukar ha snygga klanningar

• viktualia

pling!

här har det varit strålande sol och vacker vinter idag! tänk vad mycket gladare man blir på direkten! Lite shopping i hålans centrum och nu har jag lagt upp de nyinköpta gardinerna till hallen. Jag som verkligen INTE är bra på att sy... tur att mamsen dumpat en begriplig symaskin här!

Annars har jag dragit ut en massa spikar ur en vägg. Och lider lagom hårt av tantbesök... så EA - jag tog tanten åt dig! Deal?!?

• MSW

BS: Skönt att det är över och att det verkar bli bra med Iris.. Synd med proverna bara.. Men nu får ni juh en ny chans att försöka få bort vällingen på nätterna!

Am: Jobbigt med tapet strul!!

MrsB: Spännande med intervju, lycka till!

Ea:låter spännande!

• Fru E

Vickan-sager du det sa kan jag ga med pa det
    Positivt ar att huset blir vaaaaaaldigt rent eftersom jag inte kan sitta still

• tågjäntan

Muggles
    Ja, jag hoppas på att amningen ska hjälpa mig en bit på traven. SEdan har vi sagt att godis och kakor inte ska köpas hem efter förlossningen om det inte är något speciellt. Både mannen och jag kommer behöva gå ner i vikt. För att citera ett av mannens sms till sin syster: "Allt är väl med oss. Både lilla livet, Xxxxx och jag växer och blir större."

• tågjäntan

Mrs B
    Vi är oxå bjudna på bröllop, fast i juni. Då skulle jag vilja hitta något nytt, något gult. Fast jag vet inte hur mycket jag kommer att väga tills dess, hur mycket som kan hända på 2,5 mån. Det beror väl lite på hur mycket som är vätska och hur mycket som beror på godiset och mackorna på natten.
    I juni för ett år sedan hade jag på mig vita jeans och vit långärmad t-shirt med en gul "blus" över. Då var det speciellt en person som sa att alla passar inte i gult, men att jag verkligen gjorde det. Samtidigt som jag kände att jag trivs i färgen, därför funderar jag på något gult.

• tågjäntan

På tal om bokrean, så har min man fastnat där, inom ett speciellt område; kokböcker. Han går och spanar och så fort det blir bokrea går han och kollar om det är någon på rean. Två böcker har han köpt. Plus en till min mamma i födelsedagspresent. Mina föräldrar har husvagn och gillar att åka runt med den. Då hittade mannen en kokbok passande för husvagnsliv. Det tyckte vi båda var en rolig ide och slog till.

• Tinga

EA - så du har också sådana där solglasögon med skummgummiband bak i nacken och kardborrband att ställa in storleken med? Spännande med icke-närvarande tant!

Telis & Lappis - det vore verkligen superkul att komma upp till Stockholm för en lunch; det vore så himla trevligt att få träffa er (och er andra i Stockholmsgänget) så jag håller på att grubbla på hur jag ska kunna lösa det (inte ekonomiskt, alltså ). Jag blev superbesviken när jag inte kunde vara med på picknicken i somras. Just nu känner jag mig inte riktigt redo för att ge mig iväg ensam med Piff & Puff, så isåfall får jag antingen åka själv eller ta hela familjen med mig. I'll keep you posted om hur det hela utvecklar sig.

Apropå tant förresten - hon har dykt upp hos mig också idag. På dagen 28 dagar efter det förra besöket och det har aldrig hänt förr! Jag har alltid haft cykler på runt 35 dagar och uppåt. Jättekonstigt! Funderar lite på om det kan vara en effekt av att jag varit gravi en gång nu, och att min kropp kanske äntligen fattar vad allt handlar om?!? Fast jag vet inte; man ska ju inte dra för stora växlar på ett tillfälle.

• Lapinette

Tinga - jaaaa, kom till Stockholm!

Telis - jag har provat Amarettoreceptet och maken slickade tallriken m a o klart godkänt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare