• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Mrs B-jar är i stan . Vi har avd möte fram till tolv men kommer springandes efter det

• FruCicci

MRsB, jo jag vill helst ha det på restaurangen, kosta vad det kosta vill, men fasen vad skööööönt. Maken vill ha mer mingel och finger foods, typ öppethus, men jag känner att jag orkar inte ha folk springandes ut och in hela dagen.
    Så jag får hoppas han ger med sig, annars blir det catering och ett fast klockslag när kalaset börjar, typ 18.30, så man hinner få till saker och ting under dagen.
    Min bror kommer ju upp med sin familj och de har en dotter på 2 år, så jag är lite velig ag barn, om de får ha med henne och de andra inte får ha med sina barn... vi tänker lämna bort Victor själva nämligen, han får det bättre med sin barnflicka. jag har väl 2 veckor på mig innan inbjudningarna bör gå ut...

• Mrs  B

Cicci
    Övertalningen får börja idag alltså.....
    Om ni lämnar bort Victor så hade det ju varit skönt med en barnfri fest, där alla kan slappna av, men din bror kanske inte har någon att lämna dottern till????
    Blir det hemma välj då catering!!!

Snart bär det av till optikern!!!!!!!

• MSW

Grattis koko!!

Jag sitter här och känner mig tjock i halsen! *suck* Jag hoppas verkligen inte att jag ska bli sjuk en gång till!! Jaja, blir det inte värre går jag på gympan ikväll iaf! (ska jag sen vara sjuk i två veckor som jag varit tidigare, är det skönt att ha gått idag....)
    Sonen fick alvedon igår kväll när han vaknade efter en liten stund i sängen och var helt och hållet otröstlig.. Gissar på ont i magen, eftersom han inte har gjort "Nummer 2" på ett par dagar.. Trots att han får katrinplommonpuré till gröten.. NU verkar han dessutom inte tycka att purén är så god.. Får se vad vi ska hitta på ist!
    Efter det gick natten ganska bra, förutom att han sov i vår säng och åt varannan timme (man orkar inte ta tag i saker på samma sätt som när han ligger i sin säng..)

Ang färger på kläder så klär jag gladeligen sonen i rosa.. (Är precis som Cicci som älskar rosa).. Det händer juh ganska ofta att folk utgår från att han är en hon.. Men ännu så länge känns det inte som några problem att "ta det"..
    OM man tittar på A's garderob/urväxta kläder så kan jag nog tycka att de skulle kunna tillhöra både en tjej och en kille.. Vad jag ville ha sagt med detta flum vet jag inte riktigt...

• BrudSommar2006

Cicci, har ni hittat en barnflicka nu? Hur hittade ni henne? Fungerar det bra? Stackarn som är sjuk igen men det verkar hopplöst för många nu.

Mitt stackars gudbarn har varit sjuk sedan jag minns inte när och tagit sig igenom hur många pencillinkurer som helst, de har tagit tillbaka henne för tidigt till dagis efter varje gång och det har slutat med att hon inte kan vara på dagis alls nu för hon har 40 graders feber i princip jämt och har fått ödem på ena njuren som de inte vet om hon skadat permanent så de måste ta fler prover så snart som hon lyckats bli hyfsat frisk. De har fått jobba halva dagar och åka hem och byta av varandra vid lunch hur länge som helst nu men som tur är bor hans föräldrar på samma gata och är pensionärer så de kan ha henne vissa dagar. Så man ska uppenbarligen akta sig för att låta dem gå sjuka till dagis för immunförsvaret kan tydligen få sig en obotlig knäck.

• BrudSommar2006

Vi ville ha barnfritt på vårt bröllop och det accepterade alla och vissa kusiner till maken stannade den ena av dem hemma med barnen osv men sedan kom min ena kusin med barn i alla fall och då blev det ju hemskt pinsamt när alla andra gick och tittade snett.

• FruCicci

MSW, jag har oxå haft rosa på Victor, fast det var faktiskt en tenniströja, så jag tyckte det var helt ok, men det var återigen någon som trodde det var en tjej då. Jag tycker det kan vara coolt med rosa till killar, om man matchar resten rätt.

BS, jag tror jag har gjort det misstaget att låta honom gå för tidigt till dagis oxå, inte alltid, men någon gång, som i fredags borde han varit hemma (trots att han var pigg).
    Man lär sig så länge man lever.
    Men idag verkar han vara feberfri helt o hållet och han åt bra i går, det är ju ett tecken på tillfrisknande.
    Ag barnflicka så hittade jag en tjej, eller hittade o hittade, hon passade Victor i Frankrike där hon var skibaum förra året, då jag var nere. Sen har hon flyttat till Sthlm nu och jag lät henne komma hem och ha honom innan jul o passa honom. Henne ringer vi till vid behov (det har inte varit så ofta) men hon är jätte gullig och bra. Funkar kanon. Han är väldigt social så han tycker det bara är kul.
    Hon får ha honom på mina föräldras hotellrum alt hemma hos sig själv den aktuella kvällen i april.

MrsB, min bror är inte som jag, han har mycket svårt att lämna sin prinsessa till någon + att ungen är speciell, inte ens hennes mor or reder ut o ha henne själv, hon är extremt mammig. Tror inte de vill lämna henne till ngn vilt främmande, men jag ska säga att jag har en barnflicka till Victor som kan ha dem bägge i närheten av oss (hotell) och då kan de lätt springa hem om det skulle vara ngt. Vill de inte får de ta med henne, o det kommer bli det ända barnet i så fall.

• fru AM

EA: trist och konstigt med minus!? Kram!

Cicci: tack för komplimangen ! Tyckte i och för sig att det var du som såg oförskämt fräsch ut så här på måndagsmorgonen!

Tapetföljetongen: målarbossen har varit här och tittat - tapetsläppet beror på att färglagret under det tidigare översta lagret färg var en så kallad limfärg som användes på 60-70-talet. Tapetklistret gick genom spacklet och det senaste färglagret och fick alla dessa lager att lossna ner till limfärgslagret ... Nu måste de riva ner tapeten och all färg och spackel ner till limfärgen, sedan spärra med oljefärg och sedans spackla och tapetsera igen. Men allt sker på målerifirmans bekostnad så jag är rätt nöjd ändå. Sånt som händer. Allt borde vara klart om två veckor - och vad är två veckor i ett liv!?

Förövrigt är jag på så bra humör idag! Var på en toppenkul söndagsmiddag igår. 4 tjejer och 12 bögar! Om jag inte var lyckligt gift och den allra trevligaste och snyggaste bögen just bög så skulle jag dessutom ha varit nykär idag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare